تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۳۰
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۳۸۵۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
تبلور افتخار، اقتدار و ایستادگی؛

ابرطرح زمزم سه در نیمه بهار به ظرفیت نامی رسید

‌می‌متالز - امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: ابرطرح زمزم سه ۱۸ اسفند سال گذشته با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید. طرحی که با حضور کارشناسان داخلی و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تامین آهن اسفنجی شرکت فولاد خوزستان و دیگر شرکت‌های داخلی و با نگاه صادرات، طراحی و به تولید رسید.

به گزارش می‌متالز، وی در ادامه گفت: ظرفیت اسمی تولید کارخانه زمزم سه ۲۲۰ تُن بر ساعت بود. با در نظر گرفتن اولین روز کاری این کارخانه یعنی ۲۰ بهمن ۱۴۰۲، شامگاه چهارم اردیبهشت‌ماه امسال، تبلور افتخار، اقتدار و ایستادگی در عمل کارشناسان فولاد خوزستان نمایان شد و چهل و پنج روز قبل از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، کارخانه زمزم سه به ظرفیت نامی رسید.

مدیرعامل فولاد خوزستان اشاره‌ای به جانمایی طرح داشت و افزود: با توجه به تکمیل هم‌زمان پروژه (مسیر انتقال آهن اسفنجی زمزم ۳ به فولادسازی) با راه‌اندازی کارخانه، آهن اسفنجی تولیدی در زمزم۳ در کمتر از ۵ دقیقه بعد از خروج از کوره، وارد سیلو‌های (۱۰ گانه) مصرف فولادسازی می‌شود. این فرآیند نقش ارزشمندی در جلوگیری از افت درجه فلزی و کیفیت آهن اسفنجی از زمان تولید تا مصرف دارد.

وی در پایان اشاره‌ای به تشدید تحریم‌ها علیه شرکت فولاد خوزستان کرد و اظهار داشت: طراحی، اجرا و ساخت کارخانه زمزم سه، در اوج تحریم‌های ظالمانه با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان و تکیه بر توان داخلی انجام شد. اینکه کارخانه زمزم سه، عنوان ابرپروژه آهن اسفنجی کشور و خاورمیانه را یدک می‌کشد، موید بی‌اثر شدن تحریم‌ها می‌باشد.

عناوین برگزیده