تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۵۳۱۲
سرویس خبر : انرژی

پالایشگاه هندی خواستار خرید نفت بیشتر از ایران شد

می متالز - پالایشگاه بهارات پترولیوم هند در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خواستار خرید یک میلیون بشکه نفت اضافی از شرکت ملی نفت این کشور برای ژوئن شد.
پالایشگاه هندی خواستار خرید نفت بیشتر از ایران شد

به گزارش می متالز، به نقل از رویترز،اقدام پالایشگاه دولتی بهارات پترولیوم نشان می‌دهد پالایشگاه‌ها تلاش می‌کنند پیش از مهلت نوامبر که از سوی آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه بخش نفتی ایران داده شده، خرید را جلو بیندازند.

پس از اینکه ترامپ از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران خارج شد و دستور بازگشت تحریم‌ها را صادر کرد، ابهاماتی نسبت به صادرات نفت ایران ایجاد شده است.برخی تحریم‌ها پس از مهلت ۹۰ روزه که در 6 اوکتبر به پایان می‌رسد و باقی تحریم‌ها به خصوص تحریم‌ها علیه صنعت نفت، پس از مهلت ۱۸۰ روزه که در 4 نوامبر به پایان می‌رسد، به اجرا گذاشته خواهند شد.

یک منابع آگاه گفت: در مقطع فعلی، نفت ایران جذاب بوده و بسیار بهتر از محموله‌های تکی و سایر گریدهای نفتی است. ایران موافقت کرده تقریبا نفت را به رایگان برای پالایشگاه‌های هندی در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تامین کند و چنین مشوقی هزینه خرید نفت ایران را در مقایسه با سایر گریدهای منطقه‌ای کاهش می‌دهد.زمانی که شرایط خوب است شرکت بهارات پترولیوم تصور می‌کند باید از آن استفاده کند.

همچنین یک مقام دولتی هندی اعلام کرد: هیاتی هندی که در آن مقامات وزارت دارایی، نفت و خارجه حضور دارند، هفته جاری از روز دوشنبه به اروپا سفر خواهند کرد تا راه‌های ادامه تجارت با ایران به رغم تحریم‌های آمریکا را بررسی کنند.موضوع تنها واردات نفت نیست و کشورهای اروپایی و هند از مسائلی مانند بانکداری نیز متاثر شده‌اند. درباره همه این موارد گفت‌وگو خواهیم کرد و راهی را رو به جلو خواهیم داشت.

بنابر این گزارش،هند بزرگترین مشتری نفتی ایران پس از چین و یکی از معدود کشورهایی است که در دوران تحریم‌های غربی قبلی به خرید نفت از ایران ادامه داد. واردات نفت هند از ایران و مکانیسم پرداخت از تهدید تحریم آمریکا متاثر نشده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده