تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۰۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۶۱۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تلفن‌های مسی مجلس انگلستان قطع می‌شوند!

می متالز - قرار است سیستم‌های تلفن ثابت سنتی که بیش از یک قرن است در مجلس عوام انگلیس مورد استفاده بوده‌اند، به علت کمبود مس و ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید جمع‌آوری شوند.
تلفن‌های مسی مجلس انگلستان قطع می‌شوند!

به گزارش می متالز به نقل از فارس، روند جمع‌آوری این خطوط تلفن ظرف هشت ماه آینده رخ می‌دهد. علت طولانی شدن فرایند مذکور قدیمی بودن شبکه یاد شده و در دسترس نبودن برخی اطلاعات جزئی در این زمینه است.
«فارس» در گزارشی نوشت با کنار گذاشته شدن شبکه سنتی تلفن ثابت، شبکه تلفن اینترنتی جدید مبتنی بر اسکایپ در اختیار نمایندگان مجلس عوام قرار می‌گیرد. البته استفاده از این سیستم از طریق تلفن‌های ثابت هم ممکن است؛ اما بخش عمده خدمات اسکایپ با استفاده از ابزار ارتباطی نوین مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و... صورت می‌گیرد.
مقامات مجلس عوام انگلیس از مدتی قبل تصمیم گرفتند تا سیستم تلفن اینترنتی را جایگزین سیستم تلفن سنتی مسی کنند. شرکت «بریتیش تله‌کام» به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی انگلیس از مدتی قبل در حال اجرای این طرح در سراسر این کشور است و معتقد است پشتیبانی از شبکه سیم مسی فعلی به‌صرفه نیست؛ زیرا عمر مفید آن به پایان رسیده و نوسازی آن هم به علت کمبود مس و هزینه بالای این کار مقرون‌به‌صرفه نیست.
قرار است تا سال 2025 شبکه تلفن ثابت مبتنی بر سیم مسی در انگلیس به‌طور کامل جمع‌آوری و سیستم‌های مبتنی بر تلفن اینترنتی یا VoIP جایگزین آن شود.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده