تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۰۷۷۹
سرپرست معاونت برنامه‌‌ریزی شرکت ساخت:

اوراق قرضه تنها منبع مالی شرکت ساخت/ توان پرداخت نقدی به ذوب آهن را نداریم

می متالز - قبادی با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل مالی خرید ریل از ذوب آهن گفت: شاید در آینده‌ای نزدیک این امکان فراهم شود در قالب قراردادهای فاینانس ساخت و تامین ریل‌های مورد نیاز شرکت ساخت را به ذوب آهن اصفهان واگذار کرد. اما تا این نقطه فاصله زیادی وجود دارد. امیدواریم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ذوب آهن در پروژه چابهار-سرخس به تفاهم برسند. چراکه در این صورت مسیر فاینانس هموار می‌شود.
اوراق قرضه تنها منبع مالی شرکت ساخت/ توان پرداخت نقدی به ذوب آهن را نداریم

به گزارش می متالز به نقل از عیارآنلاین، علی اکبر قبادی، سرپرست معاونت برنامه‌‌ریزی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، درخصوص همکاری شرکت ساخت با ذوب آهن اصفهان جهت خرید ریل گفت: مدیرعامل فعلی شرکت ذوب آهن همت خوبی برای تولید ریل ملی دارد. برای ذوب آهن اصفهان فرقی نمی‌کند چه محصولی تولید کند. هر محصولی توسط این شرکت تولید شود با سود قابل قبولی به فروش خواهد رسید. با این وجود، اینکه ذوب آهن اصفهان، تولید ریل ملی با این همه حواشی را پذیرفته جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: شرکت ساخت برای همکاری با ذوب آهن اصفهان گزینه‌های مطرح کرده است. ازجمله مهم‌ترین آن‌ها مشارکت ذوب آهن در مناقصات خرید ریل است. در همین راستا، پیشنهاد تامین ریل محورهای چابهار-سرخس و میانه-تبریز را به ذوب آهن داده‌ایم.

سرپرست معاونت برنامه‌‌ریزی شرکت ساخت درخصوص راهکارهای تامین منابع مالی خرید ریل از ذوب آهن اصفهان گفت: برای تامین منابع مالی راهکارهای زیادی مطرح شده است. درحال حاضر اختصاص اوراق قرضه تنها منبع مالی شرکت ساخت است. شرکت ساخت توان پرداخت وجه بصورت نقدی را ندارد. بر اساس قانون، دستگاه‌های دولتی در صورت بدهکار بودن به پیمانکاران اجازه انتشار اوراق را دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا، به ذوب آهن اصفهان پیشنهاد دادیم ضمن همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه چابهار-سرخس، ریل مورد نیاز این محور را تامین کند. در این صورت شرکت ساخت در بخشی از بدهی‌های خود به قرارگاه می‌تواند تخصیص بیشتری از محل اوراق قرضه داشته باشد.

قبادی با بیان اینکه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکل تامین منابع مالی برای خرید ریل ملی حل شود گفت: شاید در آینده‌ای نزدیک این امکان فراهم شود در قالب قراردادهای فاینانس ساخت و تامین ریل‌های مورد نیاز شرکت ساخت را به ذوب آهن اصفهان واگذار کرد. اما تا این نقطه فاصله زیادی وجود دارد. امیدواریم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ذوب آهن اصفهان بتوانند به تفاهم برسند. چراکه در این صورت مسیر فاینانس هموار می‌شود.

عناوین برگزیده