تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۰۸۰۹
سرویس خبر : انرژی
یک مقام مسئول صنعت نفت خبر داد

اقدام موثر برای کاهش سوزاندن گاز پارس جنوبی در روز تحریم صنعت نفت

می متالز - مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از اقدام موثر متخصصان داخلی پالایشگاه با همکاری یک شرکت داخلی در راستای کاهش فلرینگ و آلایندگی خبر داد.
اقدام موثر برای کاهش سوزاندن گاز پارس جنوبی در روز تحریم صنعت نفت

به گزارش می متالز، محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی با بیان این‌که فاز 12 با تشکیل کمیته خودکفایی گام‌های مناسبی در راستای تأمین نیازهای پالایشگاه برداشته است، گفت: این کمیته در اقدامی مناسب برای تولید تجهیزاتی که کمتر سرمایه‌گذاری روی آن‌ها صورت گرفته است، برنامه‌ریزی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بهبود شرایط زیست‌محیطی در اهداف استراتژیک شرکت گفت: در همین راستا در کمیته خودکفایی فاز 12 برای تولید اکسیژن آنالایزرها برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

به گفته هاشمی؛ این تجهیز یکی از نیازهای اصلی صنایع مختلف در بخش‌های مختلف کشور است که در انحصار چند کشور خاص بوده و هم‌اکنون ایران نیز به تولیدکننده این آنالایزرها تبدیل شده است.

هاشمی ادامه داد: این آنالایزرها نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی دارند. برای تولید این تجهیز شرایط لازم مهیا و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان روی این موضوع کار شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از اقلام مهم و حیاتی در صنعت نفت و گاز آنالایزرها هستند که به دلیل نیازمندی به دانش وسیع و میان رشته‌ای و همچنین محدودیت‌های علمی،فنی و تکنولوژی، در کشور چندان مورد توجه شرکت های داخلی قرار نگرفته است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه تنها چند کشور محدود خارجی از تکنولوژی پیشرفته و دانش تولید آنالایزرها بهره‌مند هستند اظهار داشت: دانش بالا، حساسیت دستگاه‌ها، قیمت بسیار زیاد، تحریم ها، نبود خدمات فروش و پس از فروش مناسب و چند عامل مهم دیگر باعث شد تا به سمت خودکفایی و توجه به دانش داخلی سوق پیدا کنیم.

هاشمی گفت: این تجهیز بسیار حساس و گران‌قیمت بوده و در فاز 12 تعداد زیادی از آن در حال استفاده است.

به گفته وی بیش از یک ماه است که این تجهیز در بخش‌هایی از فاز 12 نصب شده و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: پروژه فعلی که با همکاری شرکت داخلی شروع شده است خوشبختانه از مرحله آزمایشی عبور کرده و آماده رونمایی است. برنامه داریم در روز 13 آبان که روز مبارزه با استکبار ستیزی است، از این اتفاق ویژه رونمایی کنیم.

هاشمی ادامه داد: با نهایی شدن این طرح تولید انبوه این تجهیز آغاز می‌شود و تمام صنایع بزرگ کشور در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و غیره می‌توانند این آنالایزرها را از داخل کشور تأمین کنند.

عناوین برگزیده