تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۴۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل ایمیدرو تاکید کرد

ضرورت خودداری از صدور بخشنامه‌های مکرر در بخش صادرات

می متالز - مدیرعامل ایمیدرو با اشاره به اینکه ۲۵ درصد ارزش بورس کانه های فلزی و فلزات اساسی هستند، گفت: در زمینه صادرات باید تسهیل شود و از صدور بخشنامه های پی در پی پرهیز کرد.
ضرورت خودداری از صدور بخشنامه‌های مکرر در بخش صادرات

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل ایمیدرو از وضعیت حضور مدعوین در سالن همایش ایمیدرو و برگشت برخی میهمانان عذر خواهی کرد و گفت: از نگاه بازار سرمایه و بورس ۶۲۷ هزار میلیارد تومان ارزش بورس است که ۲۵ درصد بورس کانه های فلزی و فلزات اساسی هستند.

غریب پور افزود: حاشیه سود کانه های فلزی ۲۳ درصد است اما در بورس ۱۵ درصد بازار را دارند. همچنین کانه های فلزی ۱۰ درصد سود بازار را می دهند و فلزات اساسی ۳۳ درصد. یک چهارم بازار سرمایه حوزه کاری ما است که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان در بازار جابجا می شود.

مدیرعامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه باید با بخش خصوصی تبادل افکار کرد، گفت: ایمیدرو مدعی رقابت پذیری مواد معدنی برای تولید ثروت است و باید به مناطق کمتر توسعه یافته توجه کرد. حفظ اشتغال موجود اهمیت بالایی دارد.

غریب پور با اشاره به اینکه سازمان ایمیدرو سازمان برتر شده گفت: در زمینه صادرات باید تسهیل شود و از صدور بخشنامه های پی در پی پرهیز کرد.

وی افزود: کار تیمی و مسئولیت پذیری و انجام درست کار را در دستور خود قرار داده ام و باید یوتیلیتی و مصارف غیر مولد را کم کرد

مدیرعامل ایمیدرو اضافه کرد: حرف و قانون زده می شود اما ساختار و کمیته ای تشکیل نمی شود

وی از تعریف ساختار برای پروژه سنگان در بخش کنترل پروژه و تامین مالی و اکتشاف و استخراج خبر داد.

عناوین برگزیده