تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد:

افتتاح 557 پروژه حوزه صنعت، معدن و تجارت در دهه فجر

می متالز - دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از افتتاح 557 پروژه صنعتی، معدنی و تجاری در 32 استان کشور خبر داد و گفت: برای این پروژه ها 221 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
افتتاح 557 پروژه حوزه صنعت، معدن و تجارت در دهه فجر

به گزارش می متالز، جهانبخش سنجابی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس محترم جمهور افزود: امسال 557 پروژه با سرمایه گذاری 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 27 هزار و 862 نفر را در 40 سفر مقام محترم وزارت، معاونین و روسای سازمان ها افتتاح می کنیم.

او اضافه کرد: کلنگ زنی 19 پروژه جدید بزرگ با سرمایه گذاری 458هزار میلیارد ریالی، از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است که با بهره برداری از این پروژه ها حدود 6 هزار و 95 نفر صاحب شغل می شوند.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محور برنامه های امسال، افتتاح پروژه های آماده بهره برداری و سفر موثر مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان ها و شهرستان ها است، به گونه ای که این سفرها زمینه ساز حل مشکلات تولید کنندگان و فعالان صنعتی سراسر کشور توسط مقامات عالی وزارتخانه باشد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری، مستند سازی روند تولید و تجارت را محور دیگر برنامه های دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: اقدامات و پیشرفت های کشور در حوزه های صنعت، معدن و تجارت در 40 سال پس از انقلاب را در قالب یک 40 سالنامه تاریخی با عنوان "سیمای جمهوری اسلامی ایران" منتشر می کنیم تا جایگاه ایران در دهه های اخیر مشخص شود؛ اینکه پیش از انقلاب کجا بودیم و حال به کجا رسیده ایم.

سنجابی از برنامه ستاد برای حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان های کمتر برخوردار و آشنایی با مشکلات صاحبان کار و تجارت در این استان ها خبر داد و گفت: سفر های امسال مقامات وزارت صنعت به استان ها کاری بوده و تلاش شده از اقدامات تشریفاتی پرهیز شود.

او با بیان اینکه طبق برنامه ریزی، مقامات وزارتخانه در این سفرها ضمن ارتباط نزدیک با بازیگران عرصه صنعت، معدن و تجارت، به تناسب جایگاه سازمانی در جلساتی همچون شورای معاونین استان ها، تنظیم بازار، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ... حضور خواهند داشت ادامه داد: امسال، سال حمایت از کالای ایران، تولید و تجارت است و این موضوع باید در جشن های دهه فجر متبلور باشد و در تببین برنامه ها نیز به این نکته توجه شده که اگر سفری به استان ها انجام می شود، تشریفاتی نباشد، دستاوردهای ملموس داشته باشد و به واسطه آن مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

سنجابی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در دو حوزه اقتصاد و رسانه جنگی تمام عیار را علیه ایران آغاز کرده اند، گفت: وقتی در یک بازه 20 روزه، 557 پروژه افتتاح می شود، یعنی با وجود فشارها، سیر صنعتی شدن کشور و تولید منطقی است و دشمنان نتوانستند به اهدافشان برسند.

عناوین برگزیده