تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۸۸۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

درصدد ایجاد اطلس معادن استان هستیم/ کردستان یک استان غنی معدنی است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تلاش برای ایجاد اطلس معادن استان برای حضور جدی سرمایه گذاران به این عرصه خبر داد.
درصدد ایجاد اطلس معادن استان هستیم/ کردستان یک استان غنی معدنی است

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز که با حضور دکتر شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ کردستان وجود معادن غنی آن است که با مطالعات اکتشافی انجام شده این ظرفیت بیشتر شده است.

وی افزود: یکی از عمده مشکلات ما در بخش معدن پدیده خام فروشی بود و مبارزه با این پدیده از مطالبات جدی استاندار محترم و نماینگان مردم بود.

وی نبود مطالعات عمقی را عامل مغفول ماندن ظرفیت معادن استان برای توسعه ذکر کرد و گفت: با انجام مطالعات اکتشافی در پهنه های استان، توانستیم مطالعات عمقی را با موفقیت به انجام برسانیم تا ذخایر اکتشافی را بالا ببریم.

وی اظهار داشت: ما در صدد ایجاد اطلس معادن استان هستیم تا آن را به سرمایه گذاران معرفی و زمینه سرمایه گذاری آنان و افزایش اشتغال را فراهم نماییم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه مطالعات اکتشافی در پهنه سقز به میزان چهار هزار کیلومتر مربع انجام شده است گفت: پهنه های امید بخش فراوانی در حوزه سنگ آهن و طلا شناسایی شده است.

دره وزمی ادامه داد: مجموعه مدیریتی استان راه توسعه بخش معدن کردستان را پرهیز از خام فروشی و فرآوری معادن برای افزایش درآمد مردم می داند و در را فرآوری معادن از هیچ گونه کوششی فرو گذار نکرده اند.

عناوین برگزیده