تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۸۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

نیازی به ایجاد وزارتخانه جدید برای اصلاح وضعیت بازار نیست

می متالز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته اقتصادی، متولی تولید و بازرگانی یک دستگاه واحد است، گفت: وضعیت فعلی بازار با تصمیمات ساده مدیریتی قابل حل شدن است و نیازی به احیای وزارت بازرگانی نیست.
نیازی به ایجاد وزارتخانه جدید برای اصلاح وضعیت بازار نیست

محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد دولت مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرو اقتصادی، متولی تولید و بازرگانی یک دستگاه واحد است. برای مثال متولی بخش کشاورزی تولید و بازرگانی به صورت مشترک مدیریت می‌کند. چراکه آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه حیات تولید به بازرگانی وابسته است و نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در مجلس، تاکید بسیاری بر تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی داشتند و این نظر ایشان است ولی در دنیا، کارشناس‌‏ها نظر دیگری دارند. دلیل پافشاری رئیس جمهور را نمی‌دانیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه التهابات اخیر بازار دلیلی بر تشکیل وزارت بازرگانی نیست، گفت: وضعیت فعلی بازار با تصمیمات ساده مدیریتی قابل حل شدن است. دلیلی وجود ندارد برای این قبیل مشکلات نیازی به ایجاد وزارتخانه جدید نیست.

بادامچی در پایان تصریح کرد: گذشته از آن در شرایط فعلی، ظرفیت ایجاد وزارتخانه جدید و تشریفات اداری آن وجود ندارد. مردم و فعالین اقتصادی هم آمادگی لازم برای پذیرش نهاد جدید را ندارند.

نمایندگان مجلس تاکنون سه بار در تاریخ  ۳ تیرماه،۷ مردادماه و ۱۱ مهرماه امسال با تصویب  پیشنهاد دولت مبنی بر تفکیک وزارت صنعت،معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی مخالفت کرده اند ولی با توجه به اصرار دولت احتمالا در آینده نزدیک مجددا شاهد رای گیری مجدد درباره این موضوع در صحن علنی مجلس خواهیم بود.

عناوین برگزیده