تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۱۵۷۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین اعلام کرد:

فعالیت ۱۲۰۰ واحد دارای پروانه بهره برداری در حوزه رنگ، رزین و چسب با مجموع اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر/ ممنوعیت واردات رنگهای ساختمانی، لاک ها و ورنی ها برای حمایت از ساخت داخل

می متالز - مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت بیان کرد: ۱۲۰۰ واحد دارای پروانه بهره برداری در حوزه رنگ، رزین و چسب در حال فعالیت در کشور می باشند که بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغال در این بخش به وجود آورده‌اند.
فعالیت ۱۲۰۰ واحد دارای پروانه بهره برداری در حوزه رنگ، رزین و چسب با مجموع اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر/ ممنوعیت واردات رنگهای ساختمانی، لاک ها و ورنی ها برای حمایت از ساخت داخل

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/190319/Image.ashx.jpg

به گزارش می متالز، محسن صفدری در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، کامپوزیت و آبکاری، با بیان این مطلب، افزود: ظرفیت تولید این واحدها ۶ میلیون تن در سال می باشد.

وی همچنین از اشتغال ۳۰ هزار نفری در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: برآورد می‌شود که در سال ۱۳۹۹ در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رنگ، رزین و چسب تولید شود.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در خصوص واردات در این حوزه نیز گفت: بدون احتساب واردات از کشور عراق در حدود ۹۷ هزار تن به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار است که عمده واردات مواد اولیه می باشد.

صفدری در خصوص صادرات این حوزه نیز، ادامه داد: صادرات این بخش نیز بدون احتساب کشور عراق ۳۶ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون دلار می باشد.

وی در خصوص مصرف کشور نیز گفت: مصرف کشور حدود یک میلیون و صد تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن در حوزه چسب، رنگ و رزین است.

 

ممنوعیت واردات رنگهای ساختمانی، لاک ها و ورنی ها برای حمایت از ساخت داخل

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بر اساس تصمیمات این وزارتخانه در خصوص کاهش ارزبری و حمایت از ساخت داخل (از سال ۱۳۹۷) تعرفه واردات محصولات نهایی این حوزه از جمله رنگهای ساختمانی، لاک ها و ورنی ها را که ساخت داخل داشته‌ایم، ممنوع اعلام کردیم که این تصمیم سبب کاهش واردات در این حوزه شده است.

عناوین برگزیده