تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۱۶۸۷۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
طبق اعلام وزارت صنعت:

تولید لاستیک خودرو به چند دلیل ۱۴ درصد کاهش یافت

‌می‌متالز - وزارت صنعت با اشاره به اینکه میل به گرانفروشی در بازار لاستیک وجود دارد از کاهش ۱۴ درصدی تولید این کالا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن صفدری مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که ارز مورد نیاز چه زمانی به دست تولیدکنندگان می‌رسد، گفت: از ابتدای سال قرار بود تخصیص‌هایی بر مبنای ارز ۲۸.۵ هزار تومانی داده شود و در مرحله ترخیص مشکلات دیگری در حوزه ارز بود که با بانک مرکزی صحبت و اعلام شد تأمین ارز صورت گیرد.

وی افزود: واردکنندگان قول هفته آینده را دادند و امید است این مشکل مرتفع و تا انتهای هفته جاری به نتیجه برسد. میزان تولید لاستیک با تخصیص ارز نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۴ درصدی به ۸ میلیون حلقه رسید. از نیاز سالانه ۲۴ میلیون حلقه لاستیک، ۲۱ میلیون حلقه در داخل تامین می‌شود. یک درصد کاهش واردات لاستیک سواری هم به دلیل کاهش نرخ ارز بود و اگر بانک مرکزی مبالغ را به ذی‌نفعان فروشندگان خارجی دهد، مشکلات حل می‌شود.

صفدری در رابطه با زمان اتصال توزیع کنندگان و تولیدکنندگان به سامانه فروشگاهی هم توضیح داد: تا زمان برقراری سامانه‌ها، امکان نظارت نبوده و نظارت‌های سنتی هم پاسخ گو نیست. توزیع نسبت به سال گذشته به ۸.۲ میلیون حلقه رسیده و میل به گران فروشی در اصناف لاستیک وجود دارد و با توزیع فروشگاهی این بازار ساماندهی می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده