تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۰۴۷۷۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون معادن وزیر صمت در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت سنگ:

بالای ۵ میلیارد دلار ظرفیت ارزآوری در صنعت سنگ داریم

‌می‌متالز - محتشمی پور گفت: سهم سنگ‌های تزئینی در سبد صادراتی کاهش یافته، اما برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که ما تا عدد بالای ۴ الی ۵ میلیارد دلار هم ظرفیت ارزآوری در این بخش را داریم.

به گزارش می‌متالز، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های ساختمان و معدن و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه صبح امروز هشتم خرداد ماه با حضور محتشمی پور معاون معادن وزارت صمت، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، بهرام شکوری رئیس انجمن سنگ ایران در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

محتشمی پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد، او درخصوص ارزآوری صنعت سنگ گفت: در سال‌های گذشته صنعت سنگ‌های تزئینی در کشور بواسطه محدودیت‌ها، سهمش در سبد صادراتی کاهش یافته، اما برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که ما تا عدد بالای ۴ الی ۵ میلیارد دلار هم ظرفیت ارز آوری در این بخش را داریم و این هم نیازمند اقداماتی در حوزه صنعت است مانند آموزش، توسعه شبکه‌های بازاریابی، حضور بیشتر در فرصت‌های بازاریابی در سطح جهانی و همین‌طور اصلاح در وضع مقرراتی که محدودکننده صادرات سنگ است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حوزه سنگ‌های تزئینی، کشور پتانسیل‌های بسیاری دارد و ما با محدودیت منابع مواجه نیستیم، نیاز به کار جدی برای توسعه ظرفیت‌های صادراتی داریم.

محتشمی پور در خصوص برنامه‌های صادراتی گفت: برنامه‌های صادراتی عمدتاً در انجمن‌ها و تشکل‌ها است و انجمن‌ها بهتر در این خصوص و برنامه‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا صحبت می‌کنند و همین‌طور بحث آموزشی که در انجمن‌ها وجود دارد که جزو برنامه‌های تخصصی انجمن‌ها است و در بخش‌های عمومی هم نهاد‌هایی مانند سازمان توسعه تجارت ظرفیت‌های را به لحاظ قانونی برای حمایت از فعالیت‌های صادراتی دارند و برنامه‌های برای حضور در بازار‌های صادراتی را پشتیبانی می‌کنند. ما در بخش معاونت‌های معدنی درگیر فرآیند‌های تولید هستیم.

گفتنی است این دوره از نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های ساختمان، معدن و ماشین آلات و تجهیزات وابسته با حضور ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود، این نمایشگاه از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب ادامه دارد.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده