تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۳۱۱۶۵۵
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

قیمت قراضه در ترکیه به کف رسیده؟

‌می‌متالز - بازار واردات قراضه ترکیه با افت جزیی قیمت روبرو شد. کارخانه‌ها با مشاهده افت فروش محصولاتشان به فکر کاهش تولیدند و در اروپا جمع آوری قراضه نزولی است. متوسط قیمت قراضه سنگین یک دلار افت داشته ۳۵۰ دلار هر تن سی اف آر شد. فولادسازان ترکیه به دنبال قیمت‌های کمتری هستند چرا که مشکلات تامین مالی آن‌ها ادامه دارد و کاهش تولید‌های بیشتری در راه است.

به گزارش می‌متالز، ذخایر ارزی در ترکیه به شدت نزولی است و فولادسازان ترکیه به دنبال دریافت تسهیلات دلاری برای واردات قراضه اند. ظاهرا خریداران قراضه در ترکیه به دنبال قیمت کمتر از ۳۴۰ دلار هر تن سی اف آر برای خرید قراضه هستند. میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۵ دلار افت روزانه داشته ۵۶۰ دلار هر تن فوب شنیده شده و نسبت به یک هفته قبل نیز ۱۲.۵ دلار افت داشته است. اختلاف میان قیمت قراضه و میلگرد ترکیه ۲۱۰ دلار شده که ۴ دلار افت روزانه داشته و در پایین‌ترین سطح دو سال اخیر است.

شاید در این شرایط تصمیمی مناسب برای کارخانه‌ها در ترکیه توقف تولید باشد، چون ماه آگوست زمان رکود تقاضا نیز هست از این رو می‌توانند تا روشن‌تر شدن روند بازار صبر کنند. به نظر تجار اروپایی قراضه قیمت قراضه در ترکیه به کف نزدیک شده و قیمت قراضه نمی‌تواند از سطح فعلی خیلی کمتر شود. برخی نیز حداقل قیمت قراضه سنگین اروپا را با توجه به هزینه‌های جمع آوری قراضه ۳۶۰ دلار هر تن سی اف آر می‌دانند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده