تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۱۴۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دستورالعمل تسهیل پذیرش دانش‌بنیان‌ها در دست تنظیم است

‌می‌متالز - سرپرست معاونت توسعه بازار فرابورس در پیش نشست تخصصی «چالش‌ها و فرصت‌های تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کار‌های کوچک و متوسط از طریق بازار سرمایه» گفت: یک دستورالعمل پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در حال تنظیم داریم که فعلا در دست هیئت مدیره سازمان بورس است. به کمک این دستورالعمل، پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بازار سرمایه تسهیل می‌گردد.

به گزارش می‌متالز، سیدمهدی علم‌الهدی، سرپرست معاونت توسعه بازار فرابورس، در این نشست بیان کرد: فرابورس نمیتواند به سکو‌ها نسبت به پذیرش طرح‌ها فشار آورد. طرحی را تحت عنوان کراودفاندینگ (تامین مالی جمعی) در دستور کار داریم که مربوط به پروژه‌های ارزی است تا بتوان از طریق بازار سرمایه به تامین مالی این پروژه‌ها به صورت ارزی کمک کرد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان درحال پذیرش در فرابورس هستند. یک دستورالعمل پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در حال تنظیم داریم که فعلا در دست هیئت مدیره سازمان بورس است تا به کمک این دستورالعمل، پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بازار سرمایه تسهیل گردد.

علم الهدی ادامه داد: آخرین عرضه اولیه مربوط به شرکت نیان بود که این شرکت از جمله شرکت‌های دانش بنیان است. اصولا شرکت‌هایی را در فرابورس پذیرش میکنیم که طرح توسعه‌ای داشته باشند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده