تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۱۸۵۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی «فصبا»

‌می‌متالز - در مجمع فوق‌العاده شرکت صبا فولاد خلیج فارس که با مشارکت ۹۳درصد از سهامداران برگزار شد، سرمایه این شرکت از ۵.۵ میلیارد ریال به ۵۰هزار میلیارد ریال (۸۰۹درصد) افزایش پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس عنوان کرد: رشد تولید نسبت به سال گذشته دو برابر شده و سود شرکت نیز رشد دو برابری داشته است. براساس برنامه‌ریزی اولیه، عملیات اجرایی طرح احیا ۲ که تولید بریکت گرم را در دستور کار دارد، آغاز و انجام شده و کارخانه اسلب، طرح بعدی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در ۹ماهه امسال به ۷۴۴هزار تن رسیدیم و امیدواریم به ۱.۴میلیون تن برسیم، تصریح کرد: رسیدن به ۳ میلیون تن انواع محصول در افق ۱۴۱۰ را در دست برنامه داریم.

دشتیانه با بیان اینکه فروش ۹ماهه امسال از کل فروش سال قبل بیشتر بوده است، افزود: مزیت صادراتی داریم، اما به دلیل محدودیت‌های داخلی، نسبت فروش داخلی به صادرات بیشتر است. سرانه سود به ازای هر نفر به دلیل افزایش تولید، فروش و سود در حال افزایش است. شکست رکورد تولید سالانه در آبان ماه به ۸۷۵هزار تن رخ داده است.

مدیرعامل «فصبا» ادامه داد: براساس این گزارش، ۱۸درصد سود خالص افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال، فروش شرکت به ۳۸۰ میلیون دلار برسد. افزایش تولید بدون سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: خاتمه دادن به قرارداد‌های بازرگانی و واسطه‌گری (۹۲درصد) و تهیه تمام مواد اولیه از بورس کالا، ۸۰۰ میلیارد تومان عدم‌النفع برای ما ایجاد کرده است.

دشتیانه با اشاره به رکورد تولید ماهانه را در شهریورماه به میزان ۱۲۹ تن گفت: با تولید ۱۹۲ تن در ساعت از نرخ اسمی ساعتی عبور کردیم و توانسته ایم رشد ۲۰ درصدی درآمد با رشد ۱۲درصدی بهای تمام‌شده را ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: تدوین و پیاده‌سازی سند استراتژی شرکت را انجام دادیم وبا اخذ پروانه فعالیت واحد تحقیق و توسعه‌ای وزارت صمت، عقد قرارداد با دانشگاه هرمزگان و پارک علم و فناوری از اهم برنامه‌ها بودند.

مدیرعامل «فصبا» با بیان اینکه در عرضه بریکت، پرمیویم ۷درصدی در بورس کالا را اخذ کردیم. افزود: تامین قطعات یدکی و تعویض کل کاتالیست‌ها از اقدامات اساسی شرکت بودند. در طرح پساب بندرعباس، ۱۴درصد شریک هستیم. اختلاف با ایریتک حل شد. پرونده مالیاتی شرکت را حل کردیم.

دشتیانه همچنین افزود: با احداث واحد سولفورزدایی، تولید ۱۰درصد افزایش خواهد یافت. افزایش تولید به ۳ میلیون تن، افزایش سهم شرکت در تامین حقوق بازنشستگان کشور به ۸درصد، احداث واحد احیا مستقیم با ظرفیت ۱.۷۶ و تکمیل زنجیره از مهم‌ترین امور شرکت است. امروز واحد احیا مستقیم باز می‌شود و هفته آینده برنده اعلام خواهد شد. افزایش صادرات از برنامه‌های شرکت است.

مدیر عامل «فصبا:» سرمایه این شرکت از ۵.۵ میلیارد ریال به ۵۰هزار میلیارد ریال (۸۰۹درصد) افزایش پیدا کرد. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و در راستای تامین منابع برای احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۷۶ میلیون تن صورت گرفت. دوره ساخت این پروژه ۲۸ ماه در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در رابطه با زمان بازگشایی نماد اصلی فصبا گفت: قبل از پذیره‌نویسی، نماد اصلی باز خواهد شد.

دشتیانه افزود: در این دو سال توانستیم محدودیت برق را به صفر برسانیم. امتیازی در گاز داریم و به پالایشگاهی وصل هستیم که به شبکه گاز سراسری متصل نیست و سال گذشته محدودیت نداشتیم.

در این مجمع، اساسنامه شرکت نیز اصلاح شد. همچنین به موضوعات فعالیت در امر سرمایه‌گذاری اوراق بهادار و پرداخت سود در حداکثر ۴ ماه رای مثبت داده شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده