تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۰۲
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۳۳۶۳۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

برنامه‌ریزی برای احداث شهرک صنایع پایین‌دستی فولاد آلیاژی در سال جدید

‌می‌متالز - اقتصاد پویا همراه با مشارکت بخش خصوصی و مردم محقق می‌شود. شرکت فولاد آلیاژی ایران توانست در سال ۱۴۰۲ با وجود چالش‌های بسیار، ۱۷ رکورد را در عرصه تولید، فروش، صادرات و حمل‌ونقل به‌جای بگذارد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی فولاژ، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در دیداری نوروزی با جمعی از مدیران و معاونین این شرکت با تأکید بر رکورد‌های به‌ دست‌ آمده در شرکت فولاد آلیاژی طی سال گذشته، گفت: این شرکت علی‌رغم تمام چالش‌های موجود در صنعت فولاد از انرژی گرفته تا ارز، توانست ۱۷ رکورد در عرصه تولید، فروش، صادرات و حمل‌ونقل به دست آورد.

«محمد کمال‌زاده» این موفقیت‌های به‌دست‌آمده را نشان‌دهنده عزم و همت جمعی خانواده بزرگ فولاد آلیاژی ایران دانست و خاطرنشان کرد: رکورد‌های به‌ دست‌ آمده در طول سال باعث افزایش حدود ۲۰ درصدی فروش، ۱۳۰ درصدی صادرات و افزایش ۱۳ درصدی تولید شرکت فولاد آلیاژی ایران شد و ما توانستیم در این مجموعه با صرف فعل خواستن شعار سال ۱۴۰۲ که همان رونق تولید بود را محقق سازیم.

برنامه‌ریزی برای احداث شهرک صنایع پایین‌دستی فولاد آلیاژی در سال جدید

ایجاد شهرک صنایع پایین‌دستی فولاد آلیاژی

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و با تأکید بر این موضوع که پاشنه آشیل اقتصاد کشور اقتصاد دستوری یا همان اقتصاد دولتی است، گفت: یکی از اهداف مهم سال جدید با توجه‌ به فرمایشات مقام معظم رهبری، خروج از اقتصاد دولتی و سپردن آن به بخش خصوصی و مردم است؛ چرا که اقتصاد پویا با مشارکت بخش خصوصی و مردم محقق می‌شود.

«محمد کمال‌زاده» در ادامه با تأکید بر این که تلاش ما در شرکت فولاد آلیاژی ایران تحقق شعار سال جدید است، خاطرنشان کرد: ما برای تحقق شعار سال در نظر داریم تا یک شهرک صنایع پایین‌دستی فولاد آلیاژی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مردم جهت تحقق شعار سال در کنار شرکت فولاد آلیاژی ایران احداث کنیم تا هم توسعه بازار را رقم بزنیم و هم محصولات جدید تولید کنیم. این فعال حوزه صنعت فولاد بر این موضوع نیز اشاره کرد که شرکت فولاد آلیاژی ایران تلاش می‌کند تا فضایی را فراهم کند که مزیت اقتصادی به همراه داشته تا تمایل مردم به سرمایه‌گذاری را افزایش داده و به همین دلیل به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسبی است.

انقلاب چهارم صنعتی رمز ماندگاری در بازار است

«محمد کمال‌زاده» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر این که سال جدید سال بسیار پر چالشی برای مجموعه فولاد آلیاژی ایران خواهد بود، گفت: سال پیشرو، سال سخت و پرکاری برای شرکت فولاد آلیاژی ایران است؛ اما تلاش کرده‌ایم تا برگزاری کارگروه‌های راهبردی، یک استراتژی مناسب و کارآمد برای مجموعه تدوین کنیم و بتوانیم با افزایش بهره‌وری، سود مجموعه خود را حفظ کنیم.

وی پیاده‌سازی و اجرای انقلاب دیجیتال در شرکت فولاد آلیاژی را از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در سال جدید عنوان کرد و ادامه داد: برای باقی‌ماندن در بازار‌های رقابتی دنیا، راهی به جز رفتن به سمت هوش مصنوعی و انقلاب دیجیتال نداریم و به همین منظور برنامه‌ها و راهبرد‌های مناسبی را تهیه و تدوین کرده‌ایم که امیدواریم در سال جدید با اجرا و پیاده‌سازی آن در شرکت، به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

بهره‌وری نقطه قابل‌اتکا در تولید

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به ظرفیت تولید فولاد در کشور، گفت: ما می‌توانیم با ایجاد چرخه بهره‌وری حدود ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور کمک کنیم؛ اما چون سیستم با نگرش دولتی اداره می‌شود، هیچ حرکتی برای افزایش بهره‌وری در تولید اتفاق نمی‌افتد در صورتی‌ که در بخش خصوصی تأکید بر بهره‌وری در تولید و افزایش سود است و همین موضوع باعث جهش تولید می‌شود.

این فعال حوزه صنعت در ادامه صحبت‌های خود با بیان این موضوع که اگر مشارکت مردمی در کشور اتفاق بیفتد، نوع مدیریت نیز تغییر می‌کند، تأکید کرد: نقطه قابل‌اتکا در جهش تولید، توجه به بهره‌وری بوده و این امر نیز یک بحث مدیریتی و ایدئولوژی است؛ چراکه بهره‌وری نیاز به تفکر و برنامه‌ریزی دارد و زمانی که تولید با مشارکت مردم صورت بگیرد، مدیریت از بخش دولتی به سمت بخش خصوصی سوق داده می‌شود و این یعنی فرهنگ و ایجاد بهره‌وری بیشتر.

ایجاد اقتصاد دفاعی در کشور با مشارکت مردم

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه اقتصاد دفاعی را یک اصل برای پیشبرد سرمایه‌گذاری در کشور دانست و بر این موضوع تأکید کرد که منظور از اقتصاد دفاعی این است که اقتصاد قوی می‌تواند کشور را از مخاطراتی که با آن درگیر است، محافظت کند؛ چراکه جنگ در دنیای امروز جنگ اقتصادی بود و پاشنه آشیل اقتصاد دفاعی نیز مشارکت مردم است.

«محمد کمال‌زاده» بر این موضوع تأکید کرد که یک اقتصاد در صورتی می‌تواند امنیت مرز‌های کشور را در پی داشته باشد که بتواند علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی، سرمایه‌گذاری کشور‌های همسایه را هم به همراه داشته باشد؛ چرا که هر کجا سرمایه‌گذاری ایجاد شود جنگ از آن منطقه دور شده و کشور‌ها برای رشد اقتصادی خود نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و ایجاد اقتصاد دفاعی همراه با مشارکت مردمی و عدم تصدی دولت امری لازم و ضروری می‌باشد.

برنامه‌ریزی برای احداث شهرک صنایع پایین‌دستی فولاد آلیاژی در سال جدید

منبع: فولاد آلیاژی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده