تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۸۹۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس کمیسیون فولاد و معدن اسکوکواکس:

ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون فولاد و معدن اسکوکواکس با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور اول دارای بزرگ‌ترین معادن و جزو ۱۰ کشور اول تولیدکننده فولاد است، گفت: ایران از معدود کشور‌هایی است که زنجیره کامل تولید فولاد را دارد.

به گزارش می‌متالز، مهدی شکرزاده در سفر به مازندران با اشاره به بازار سرمایه‌گذاری اعضای کشور‌های منطقه‌ای اسکوکواکس گفت: ۶۰ درصد تولیدات فولاد در کشور‌های عضو اسکوکواکس انجام می‌شود. این کشور‌ها برای تولید فولاد، نیاز به معدن دارند ولی همه این کشور‌ها شرایط طبیعی ایران را ندارد.

وی تاکید کرد: ایران جزو پنج کشور اول دارای بزرگ‌ترین معادن و جزو ۱۰ کشور اول تولیدکننده فولاد است. همچنین ایران از معدود کشور‌هایی است که زنجیره کامل تولید فولاد را دارد.

رییس کمیسیون فولاد و معدن اسکوکواکس با اشاره به ارتباط معدن و تولید فولاد گفت: جاذبه صنعت فولاد بسیار زیاد است، در ایران نیز زمینه توسعه صنعت فولاد وجود دارد و می‌توان گفت رشد اقتصادی سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و فولاد انتها ندارد.

عضو انجمن مدیران صنایع استان سمنان اضافه کرد: ایران درمیان کشور‌های اسکوکواکس به دلیل داشتن منابع قابل توجه معدن و تولیدات فولاد به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی است، ولی طرح تحقیقاتی مناسب و مستند از معادن کشور نداریم تا به سرمایه‌گذار ارائه دهیم به همین دلیل در جذب سرمایه گذار معدن موفق نبودیم.

ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد است

شکرزاده خاطرنشان کرد: زیرساخت همیشه با معدن همراه است. سرمایه‌گذاری که از ویژگی‌های یک معدن مطلع باشد، برای رسیدن به ثروت‌های نهفته در معدن، زیر ساخت‌های مناسب را ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون فولاد و معدن اسکوکواکس تصریح کرد: در اسکوکواکس با شناخت دقیق مشکلات و مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری در معادن جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی، پروژه‌های مطالعاتی تحقیقات بازار معادن و فولاد ایران را در دست تهیه داریم. زیرا معدن موجب رشد تولید و اشتغال می‌شود. معدن سرمایه‌گذار را از خاک به افلاک می‌برد.

قابل ذکر است، ایران اسکوکواکس یک اسم برگرفته از نام‌های سازمان‌های متعددی مثل سازمان همکاری شانگهای، سازمان اقتصادی اکو و همسایگان جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم است.

اسکوکواکس به معنی فرصت‌های همکاری اقتصادی کشور‌های عضو، ناظر و شرکای گفت‌وگوی سازمان همکاری شانگهای SCO و همسایگان جمهوری اسلامی ایران (ایران اسکوکواکس) است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده