تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۳۸۰۲۵
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

قراضه آهن در کانال ۳۸۲ دلار جا خوش کرد

‌می‌متالز - بازار قراضه‌ آهن در بسیاری از کشور‌های جهان به خصوص کشور‌های آسیایی کم تقاضا ارزیابی می‌شود. با این حال رشد قیمت سنگ‌ آهن دلیلی شد تا قیمت قراضه کاهشی نشود. منابع مختلف آخرین قیمت قراضه وارداتی ترکیه را ۳۸۲ دلار به ازای هر تن اعلام می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، افزایش قیمت سنگ آهن در بازار‌های جهانی با ثبات قیمت قراضه آهن همراه بود. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد تقاضا برای قراضه در بسیاری از کشور‌های جهانی کاهش یافته است. آخرین قیمت قراضه در ترکیه ۳۸۲ دلار به ازای هر تن اعلام می‌شود و واردکنندگان قراضه به ترکیه تا کنون موفق به افزایش قیمت نشده‌اند. سطح تقاضا برای قراضه در این کشور معمولی ارزیابی می‌شود اگرچه با توجه به ایرادات فنی ایجاد شده احتمال کاهش کوتاه‌مدت تقاضا وجود دارد.

در سایر کشور‌های آسیایی مانند بنگلادش نیز تقاضا کاهش یافته است، ضمن اینکه تایوانی‌ها در هفته‌های گذشته خرید قراضه را کاهش داده‌اند. داده‌های گمرک ویتنام از کاهش واردات سنگ آهن به این کشور در ماه مارس خبر می‌دهد. این کشور در ماه مارس ۰.۴۹ درصد کمتر از ماه قبل و بیش از ۱۶ درصد کمتر از میانگین سالانه قراضه وارد کرده است. آخرین قیمت قراضه در کشور‌های آسیایی به صورت جدول زیر است:

قراضه آهن در کانال ۳۸۲ دلار جا خوش کرد

سه ماه قبل با ریزش سنگین در بازار سنگ آهن قیمت قراضه آهن نیز از کانال ۴۰۰ دلار ریخت ولی قیمت قراضه کمتر از سنگ آهن کاهش پیدا کرد و اکنون در روز‌هایی که سنگ آهن مقاومت‌های قیمتی را با سرعت پشت سر می‌گذارد قیمت قراضه کندتر افزایش می‌یابد. کاهش تقاضا برای قراضه در کشور‌های آسیایی قیمت قراضه صادراتی اروپا را نیز تقریباً ثابت نگه داشت. اگرچه در بیشتر مشاهدات قیمت قراضه صادراتی اروپا افزایش یافته است ولی افزایش‌ها به ۰.۵ درصد نیز نمی‌رسد.

در بازار‌های اروپایی قیمت قراضه‌آهن نسبت به هفته گذشته تقریباً ثابت بود ولی در بورس فلزات لندن قیمت قراضه تحویل روز با کاهش ۵ دلاری به ۳۷۶ دلار به ازای هر تن رسید. قراضه آهن تحویل ماهانه نیز با کاهش ۳.۵۴ دلاری در محدوده ۳۸۵ دلار قیمت خورد.

قراضه آهن در کانال ۳۸۲ دلار جا خوش کرد

قراضه آهن در بازار لندن همراه با افزایش تقاضا برای سنگ آهن به کانال ۴۰۰ دلار رسید ولی ضعف تقاضا برای سنگ آهن قراضه را ریزشی کرد. انتظار می‌رود قراضه در بازار لندن دوباره به سطح ۴۰۰ دلار در هر تن بازگردد. گزارش‌ها از بازار قراضه آمریکا نیز نشان می‌دهد قیمت‌ها پس از ریزش چند هفته قبل تقریباً ثابت است. پس از افزایش تورم آمریکا در دو هفته گذشته و احتمال تأخیر در سیاست‌های انقباضی تقاضا برای محصولات فولادی و قراضه آهن کاهش یافته است. در تعدادی از ایالات‌های آمریکا قیمت قراضه کمی افزایش یافت ولی سطح تقاضا در بازار‌های آمریکایی پایین ارزیابی نمی‌شود. فعالان بازار عقیده دارند سطح فعلی تقاضا از آنچه درماه‌های گذشته ارزیابی می‌کردند کمتر است با این حال اگر فدرال رزرو چرخه انبساطی را آغاز کند قیمت قراضه و محصولات فولادی خیلی سریع صعودی خواهند شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده