تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۳۸۰۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس انجمن مس ایران مطرح کرد:

افزایش اعتماد عمومی سرمایه‌گذاران با حذف قیمت‌گذاری دستوری/ نقش کلیدی بازار سرمایه در تحقق شعار سال

‌می‌متالز - بهرام شکوری، رئیس انجمن مس ایران گفت: دولت می‌بایست با فاصله گرفتن از تصمیمات ناگهانی، سیاست‌گذاری‌های دستوری، خروج از بخشی‌نگری زمینه را برای افزایش اعتماد عمومی فراهم آورد تا به مرور شاهد تزریق سرمایه به بازار سهام باشیم.

به گزارش می‌متالز، «بهرام شکوری» در رابطه با نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» اظهار کرد: دولت می‌بایست در راستای نامگذاری شعار سال بنگاه‌های خصولتی و دولتی را به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار و مشارکت مردم در این بازار را افزایش دهد.

وی افزود: در حال حاضر علی‌رغم آنکه بازار سرمایه از بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، اما به سبب تصمیمات خلق‌الساعه اطمیمنان لازم سرمایه‌گذاران به منظور تزریق سرمایه در این بازار کاهش یافته است.

رئیس انجمن مس ایران در ادامه تصریح کرد: دولت می‌بایست با فاصله گرفتن از تصمیمات ناگهانی، سیاست‌گذاری‌های دستوری، خروج از بخشی‌نگری زمینه را برای افزایش اعتماد عمومی فراهم آورد تا به مرور شاهد تزریق سرمایه به بازار سهام باشیم.

شکوری در ادامه تصریح کرد: بازار سرمایه با توجه به زیرساخت‌هایش می‌تواند نقش کلیدی در تجمیع منابع خُرد داشته باشد، در همین راستا اگر بتوانیم از ظرفیت صندوق پروژه‌ها به منظور تکمیل پروژه‌ها بهره بگیریم به طور حتم شاهد سودآوری صنایع و توسعه طرح‌ها خواهیم بود.

وی درخصوص نقش سازمان بورس و اورق بهادار در تحقق شعار سال، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان حافظ حقوق سهامداران می‌تواند با همراهی دولت و مجلس به بنگاه‌های تولیدی کمک تا آسیب‌های وارده به صنایع برطرف شود.

رئیس انجمن مس ایران در ادامه تصریح کرد: حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان رشد سوآوری صنایع تولیدی و توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

افزایش سرمایه‌گذاری با بهبود تقویت پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد

شکوری مبنی بر این که پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد چه تاثیری می‌تواند بر سودآوری صنایع داشته باشد، اظهار کرد: مساله ثبات اقتصادی یکی از موضوعاتی است که نقش قابل توجهی در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین سودآوری صنایع دارد.

وی بیان کرد: با توجه به این که سال گذشته با دستورالعملات خلق الساعه همچون عوارض صادراتی شاهد کاهش سودآوری صنایع بودیم، تمام قوانین و دستورالعمل‌ها می‌بایست برای یک بازه ۱۰ تا ۱۵ ساله ثابت باشند.

رئیس انجمن مس ایران خاطرنشان کرد: افزایش شفافیت سودآوری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در گرو پیش‌بینی‌پذیری متغیر‌های اقتصادی است.

بهبود محیط کسب‌وکار در دستورکار انجمن مس

شکوری در پایان، بهبود فضای کسب‌وکار را از جمله برنامه‌های انجمن مس در سال جاری برشمرد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تصمیمات دولت و قانون‌گذاری‌های مجلس اثر گذار باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده