تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۸۳۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات صنایع‌دستی رونق می‌گیرد

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکار‌های در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعت‌گران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت: با راهکار‌های در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده