تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۶۶۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

حمایت از فولاد اولویت نخست کشور

می متالز - فولاد، مزیت‌های زیادی دارد و مهم‌ترین آنها ایجاد اشتغال است. نوعی مزیت نسبی هم به دلیل داشتن معادن سنگ آهن و فناوری در کشور دارد.
حمایت از فولاد اولویت نخست کشور

به گزارش می متالز، از این رو یکی از اولویت‌های مهم ما در کشور، حمایت از صنعت فولاد است. در سال‌های گذشته چه در تدوین بودجه‌های سالانه و چه قوانین دیگر همواره سعی کردیم حمایت‌های قانونی انجام دهیم اما در بخش وظایف نظارتی هم ورود پیدا کردیم. در حوادث چند ماه گذشته درباره تنظیم بازار و نوسانات شدید ارزی، مجلس شورای اسلامی ورود کرد و جلسه‌هایی با کمیسیون اقتصادی و کمیسیون مشترک با دولت برگزار کرد و یک سری تصمیم‌ها گرفته شد که ثبات نسبی ایجاد کرد. ماه گذشته هم درباره تحریم و تاثیر تحریم‌ها در صنعت فولاد، جلسه‌ای را با آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد تشکیل دادیم که فولادی‌ها نیز در آن حضور یافتند و در بحث‌های ارزی مانند تامین ارز شرکت‌های فولادی برای اقلام وارداتی، صادرات، کمک به توسعه صادرات و حل مشکلات گمرکی، تصمیم‌های خوبی گرفته شد و تا جایی که می‌دانم بیشترشان در حال اجراست.
به هر حال امیدواریم صنعت فولاد کشور مسیر توسعه فعلی خود را ادامه دهد تا همان‌طور که توانست نسبت تولید فولاد ایران را به جهان، از یک درصد به ۱.۶ درصد برساند، بتواند زنجیره تولید را نیز تکمیل کند که در بالادست خام‌فروشی نکنیم. از طرف دیگر، پایین‌دست هم مرتب تکثیر می‌شوند اما زیر ظرفیت کار می‌کنند که بیشترشان اقتصادی نیستند و با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند. تولید فولاد زمانی امکان‌پذیر می‌شود که تمام مراحل اکتشاف، استخراج و فرآوری گندله و کنسانتره را تا تولید فولاد، نورد، ریخته‌گری و محصولات نهایی داشته باشیم. این امر توجه مسئولان و فولادی‌ها را می‌طلبد و مستلزم توجه و شرکت‌های میان‌دست و پایین‌دست است تا در چارچوب تکمیل زنجیره تولید حرکت کنند. مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه هر کمکی از دستش برآید، انجام می‌دهد.

حمیدرضا فولادگر - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

عناوین برگزیده