تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۵۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم برنامه ریزی برای توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی با همراهی و همدلی بخش دولتی و خصوصی

‌می‌متالز - حبیب تربتی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی با قاسم کریمی رییس جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در خصوص مسائل فی مابین دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش می‌متالز، در ابتدا این دیدار قاسم کریمی رییس اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به اولویت برنامه ریزی در استان برای قدم برداشتن در راستای توسعه گفت: اتاق‌های بازرگانی بعنوان هماهنگ کننده دستگاه‌های اجرایی و همراه سازی آن‌ها برای اجرایی سازی مطالبات بخش خصوصی بجهت توسعه اقتصادی و اجتماعی دارای جایگاهی ویژه میباشد که باید با برنامه ریزی دغدغه‌های بخش خصوصی را مرتفع نمود.

کریمی افزود: ریل گذاری و شبکه سازی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و بالفعل کردن ظرفیت‌های نهفته استان و قطعا باعث رشد آذربایجان غربی و ارتقا رتبه‌های اجتماعی و اقتصادی و بالا رفتن رفاه اجتماعی جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه ثروت و امکانات گفت: لازم است با روان سازی محیط کسب و کار، فشار موجود بر بخش خصوصی را کاهش داده و این امر قطعا با چابک سازی امور و رهایی از بروکراسی‌های پیچیده اداری اتفاق خواهد افتاد و لازم است در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها از نظرات تشکل‌ها و افراد شاخص بخش خصوصی جهت اجرایی نمودن این امر مشورت و استفاده گردد.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه افزود: باید تسهیلات و منابع بانکی در راستای اشتغال آفرینی و رفاه عمومی مردم آذربایجان غربی باشد و با شفاف نمودن امور بخش خصوصی با رانت سازی‌ها مقابله و توزیع عادلانه ثروت را با تقویت صنایع و ایجاد صنایع پایین دست صنایع مادر با مقابله با خام فروشی اجرایی نماییم.

در ادامه این جلسه حبیب تربتی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی ضمن تبریک انتخاب ریاست جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه بعنوان واقعی‌ترین تشکل بخش خصوصی آذربایجان غربی گفت: لزوم ایجاد تحول در اقتصاد استان قطعا با همراهی و همدلی بخش خصوصی بوجود خواهد آمد و وجود تفکری جدید میتواند در هم افزایی برای توسعه استان نقش مهمی ایفا نماید.

تربتی با اشاره به لزوم تعریف فعالیت‌های مشترک میان بخش دولتی و خصوصی افزود: برگزاری همایش‌های مشترک تجاری و بازرگانی برای جذب سرمایه گذاران جدید، مطالعات اقتصادی مشترک در راستای رفع نیاز‌های بخش خصوصی و اعتبار سنجی سرمایه گذاران و راهنمایی سرمایه گذاران جدید به بخش‌هایی که استان نیازمند توسعه میباشد از فعالیت‌های مشترکی است که در قالب یک برنامه مدون قابلیت اجرایی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده