تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۶۰۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رییس انجمن صادرکنندگان سرب و روی مطرح کرد؛

اتاق نهم بسیار منفعل بود!

‌می‌متالز - رییس انجمن صادرکنندگان سرب و روی گفت: اتاق دهم باید به دست جوان‌ها بیفتد، چرا ما در اتاق بازرگانی از حضور تشکل‌ها استفاده نمی‌کنیم؟ تشکل‌ها باید نقش پررنگی در انتخابات اتاق داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، حسن حسینقلی، رییس انجمن صادرکنندگان سرب و روی به بیان انتظارات خود از اتاق دهم میپردازد. در ادامه مشروح این گزارش را میخوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید.

من حسن حسینقلی هستم و تقریبا سی سال است کارت بازرگانی دارم و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران هستم. قبلا هم قائم مقام کمیسیون صنایع معدنی بودم و در حال حاضر هم از اعضای کمیسیون هستم. الان هم عضو هیات نمایندگان اتاق همدان هستم.

نظر شما در مورد هیات رییسه اتاق نهم چیست؟

در دوره گذشته اتاق بسیار منفعل بود و وظایفش را به درستی انجام نداده و مسئولین به جای اینکه دنبال کار باشند و یا پول‌هایی که خرج بازرگانی خارجی و رفتن به کشور‌های خارجی و توسعه بازرگانی شود، داخل بانک گذاشته شده و بهره آن را دریافت کرده‌اند و رفته‌اند دنبال ساختمان سازی. یعنی شما نوعی بر اساس آیین‌نامه یک وظیفه‌ای دارید و به جای اینکه آن وظایف را انجام دهید به دنبال کار‌های متفرقه رفته‌اید؛ اتاق بعدی که انشالله تشکیل شود باید به دنبال انجام وظیفه اصلی خود باشد و به دنبال گرفتن حق و حقوق و دفاع از فعالین اقتصادی باشد. صد و سه مجمع و محل وجود دارد که نمایندگان اتاق بازرگانی در آن جا حضور دارند و این‌ها باید گزارش جلسات دهند و چگونه از حقوق فعالین اقتصادی دفاع میکنند. ولی متاسفانه در این مورد بسیار منفعل هستند و یا نمی‌روند یا اینکه برای منافع شخصی آن هستند. اتاق باید متحول شود و جوان‌ها جایگزین شوند.

بنظر شما هیات رییسه اتاق دهم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

من فکر میکنم اگر اتاق توسط نمایندگان تشکل‌ها اداره شود بهتر است تا به دست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در شهرستان ها... و افرادی باید در اتاق باشند که وقت بگذارند. من به شخصه هر زمان به طبقه دهم ساختمان جدید میروم اتاق خالی است و نمی‌توانیم مسئولان اتاق را ببینبم؛ این طور که اتاق اداره نمیشود و برای اداره اتاق باید افرادی که وقت میگذارند انتخاب شوند و افرادی که دفاع میکنند و سواد پویا داشته و بتوانند در مقابل دولت خواسته‌هایشان را بگویند و ما مشاور بخش دولت و حکومت هستیم. از آن طرف ما باید حرف کارشناسی را بتوانیم بقبولانیم، اینکه بگوییم نامه نوشته‌ایم، فایده‌ای ندارد وقتی پیگیری نشود. د‌فاع کردن از فعالین اقتصادی یعنی اشتغال؛ دفاع کردن از جوان‌هایی که در حال حاضر بیکارند و کار میخواهند و اگر یک فعال اقتصادی بتواند کارش را توسعه دهد و اتاق بازرگانی موانع سر راهش را بردارد آن وقت است که آن فعال اقتصادی نیروی جدید استخدام میکند.

به عنوان سخن آخر چه صحبتی دارید؟

فضای کسب و کار ما در حال حاضر به هیچ وجه خوب نیست و بر اساس ماده دو و سه قانون بهبود مستمر فضای کسب کار، دولت موظف است که نظر ما و تشکل‌های اقتصادی را بگیرد و در تصمیم گیری هایش تاثیر دهد ما کار و حرف کارشناسی داریم، ما دستمان در کار است من رییس اتحادیه سرب و روی هستم و می‌فهمم در سرب و روی چه خبر است و چه کسی بهتر از من میخواهد این موضوع را میفهمد. باید آن رخوت و خواب آلودگی که دوره قبل داشته است از بین ببرد و فعال‌تر شود. برخی از مشکلاتی که وجود دارد بدین شرح است؛ الان تابستان است و برق ما را قطع میکنند خب چرا تنها برای بعضی را قطع میکنند چرا خانه‌ها باید برق داشته باشند، اما صنعت نه. وقتی برق صنعت قطع می‌شود، کارگر بیکار میشود و به خانه میرود، ولی ما باید به آن حقوق دهیم؛ خب تا کی و چقدر من به عنوان فعال اقتصادی می‌توانم کار نکنم، تولید نکنم و به کارگر حقوق دهم؛ بالاخره یک جا ورشکست خواهم شد... این‌ها را باید گفت؛ زمستان گاز ما را قطع کردند و حالا برق را...

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده