تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۱۰۸۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
با نگاه مثبت دستگاه قضایی؛

مشکل شرکت احیا فولاد بافت در حوزه تامین آب برطرف شد

‌می‌متالز - مشکلات شرکت احیا فولاد بافت در حوزه تامین آب و موضوعات مربوط به شرکت آلومینیوم هزار در ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت و حل شد.

به گزارش می‌متالز، رییس کل دادگستری کرمان در این نشست گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان براساس قرارداد موجود باید نسبت به تامین آب مورد نیاز شرکت احیا فولاد بافت اقدام و در ادامه مسیر طی سال‌های آینده، گام به گام سیاست‌های کشور باید به سمتی حرکت کند که صنایع به سوی خود کفایی در تامین آب و برق مورد نیاز خود حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ضمن اشاره به اینکه همواره تاکید داریم تامین آب آشامیدنی در اولویت است، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی و صنعت نیز باید پیش بینی‌های لازم به منظور تامین آب صورت گیرد.

وی ادامه داد: صنعت باید به سمتی حرکت کند که از آب‌های سطحی و زیرزمینی بی نیاز شود و در حوزه تامین برق نیز با استفاده از انرژی خورشیدی به خودکفایی دست یابد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: دغدغه تامین آب در استان کرمان جدی است و این کمبود آب اشامیدنی در تابستان امسال در تمام نقاط استان مشخص بود که با تدوین راهکار‌های جدید در حوزه کشاورزی و صنعت می‌توان از این بحران نیز عبور کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که در اجرای قوانین و مقررات از سازمان‌ها حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال راهکار‌های غیرقانونی نیستیم و تمامی سازمان‌ها ملزم به اجرای قانون هستند.

در ادامه این نشست موضوع آلومینیوم هزار نیز مورد بررسی قرار گرفت و رییس کل دادگستری استان کرمان در این رابطه نیز گفت: اخیرا در دادگستری استان اداره تصفیه و امور ورشکستگی راه اندازی شده و بر این اساس تمام پرونده‌های مربوطه از جمله این پرونده از سطح استان جمع آوری و در این اداره مدیریت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: ادامه و گسترش فعالیت این واحد تولیدی نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشیم و نباید به بهانه مزایده این واحد‌ها را در اختیار افرادی قرار دهیم که کارخانه را تعطیل کرده و ماشین آلات آن را بفروشند بلکه این واحد‌ها باید به نحوی مدیریت شوند که ضمن پرداخت بدهی‌های آن، اشتغال این واحد نیز حفظ شود.

وی تاکید کرد: پرونده مربوط به آلومینیوم هزار باید به اداره تصفیه و امور ورشکستگی استان منتقل شود و به عنوان پرونده دارای اولویت مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده