تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۰۶۱۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در شورای اداری خراسان جنوبی مطرح شد؛

از ضرورت توجه به معادن تا افزایش قیمت زمین در استان کویری خراسان جنوبی

می متالز - نمایندگان خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت توجه به معادن، خواستار رسیدگی به وضعیت قیمت بالای زمین در این استان کویری شدند.
از ضرورت توجه به معادن تا افزایش قیمت زمین در استان کویری خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، نخستین شورای اداری استان خراسان جنوبی بعدازظهر امروز (۳ خرداد) با حضور استاندار، نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی در محل استانداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام «سید محمدباقر عبادی» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به پایان خدمت‌گزاری نمایندگان دوره دهم مجلس، اظهار کرد: از همراهی و پیگیری های استاندار و تمام مدیران خراسان جنوبی در این مدت و از تلاش مدافعان سلامت و وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا قدردانی می کنم.

وی اشاره به وضعیت کشورهای اروپایی و امریکا در مقابله با کرونا، تاکید کرد: ویروس کرونا غلبه تفکر و عمل ایران اسلامی را بر تفکر و فرهنگ غرب نشان داد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به اختصاص ردیف بودجه اجرایی به راه آهن استان در سال ۹۴ با تلاش نمایندگان استان در مجلس اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای خوبی که این مدت انجام شده اختصاص اعبتار از صندوق توسعه ملی برای آغاز نهضت آبخیزداری بوده است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به وضعیت جاده بیرجند به قاین که آن را جاده مرگ دانسته بود، اظهار کرد: پروژه راه‌آهن بیرجند به قاین اکنون دارای پیشرفت فیزیکی خوبی است.

وی ادامه داد: پیگیری برای تخصیص اعتبار اشتغال روستایی، باروری ابرها، تکمیل پروژه سیمان باقران، سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تکمیل و احداث بیمارستان رازی و بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) تامین اجتماعی، افزایش گازرسانی، راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان از بخش از اقداماتی بوده است که در طی این هشت سال با همکاری سایر نمایندگان استان انجام داده ایم.

«نظر افضلی» نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: من عشایر بودم و به منطقه می رفتم اما عمق محرومیت را در زمان نمایندگی مجلس در بازدیدها احساس کردم و بخاطر وضعیت نوار مرزی تأسف می خوردم.

وی بیان کرد: در این دولت ابتدا موضوع برجام پیش آمد اما بعد از مدتی تحریم ها برگشت و رشد اقتصادی که به هشت درصد رسیده بود، منفی شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان، گفت: گازرسانی به شهرستان نهبندان انجام نشده بود که امروز شهر نهبندان و ۴۰ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

افضلی با بیان اینکه سی تی اسکن نهبندان تحویل شده و به زودی نصب می شود و آموزشکده سلامت تصویب شده است، افزود: ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان و سربیشه به مجمع رفت و برای یک منطقه آزاد تجاری نیز مکاتباتی انجام داده ایم.

وی به پیگیری برای اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی اشاره و بیان کرد: انتظار است الگوی قلعه گنج کرمان در شهرستان نهبندان اجرا شود تا تحولی را در نهبندان شاهد باشیم.

«محمدرضا امیرحسنخانی» نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس هم با بیان اینکه فردوس تنها شهرستانی است که دارای یک بخش است، درخواست کرد: بخش مستقل باغستان در این شهرستان ایجاد شود.

وی خواستار پیگیری دستگاه سی تی اسکن شهرستان طبس و دستگاه ام آر آی فردوس و طبس شد و گفت: در خصوص آبخیزداری و قنوات پیگیری های خوبی توسط نمایندگان استان خراسان جنوبی انجام شده است که در سال ۹۷ اعتبار خوبی به استان ندادند که لازم است امسال برای جذب اعتبارات بیشتر پیگیری شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت بالای زمین در فردوس و بشرویه قابل قبول نیست چرا که قیمت زمین از قیمت ساخت در یک استان کویری بالاتر شده است!

امیرحسنخانی با بیان این باید مسئله زمین در استان به سرانجام مناسبی برسد چرا که در ساخت واحدهای مسکونی کمیته امداد با مشکل کمبود زمین مواجه بودیم.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به معادن در استان گفت: اگر ظرفیت کک معادن زغال سنگ طبس را تکمیل و تبدیل به پی وی سی شود یقینا طبس عسلویه دوم کشور خواهد شد.

«فرهاد فلاحتی» نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان این جلسه بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان قاین در آخرین مسیر خود متوقف شده و همچنین کمرگ مرزی یزدان هنوز بازگشایی نشده است که نیاز به پیگیری دارد.

عناوین برگزیده