تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۱۰۷۹۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر:

مقصران مادرزادی بورس تهران را بشناسید!

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مقصر تراشی در هنگی سیستم معاملات و شفاف سازی امروز پالایشی ها و...
مقصران مادرزادی بورس تهران را بشناسید!

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، از عجایب بازار سرمایه ما شفافیت بالای شرکت ها است؛ البته این شفافیت بعضی وقت ها مثل وسواسی که آدم را از تمیزی خسته می کند، فعالان بازار را هم از شفافیت خسته کرده! بعضی شرکت ها هم هنوز مهر تعدیل منفی شان خشک نشده، تعدیل مثبت داده اند. البته از برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل هم خبر داده اند و باید منتظر واکنش خوشایند بازار به این نمادهای فعلا متوقف، باشیم.

 

یک بام و دو هوا در بازارهای مالی

طبق آمارهای رسمی قیمت زمین در تهران در ۳ سال گذشته، ۳۵۰ درصد رشد داشته! جالب است که وقتی صحبت از جهش عجیب و غریب قیمت ملک و خودرو بازار آزاد و سکه و هزاران قلم کالای مصرفی می شود، افزایش قیمت ها منطقی بوده و فعالان هر یک از بازارها برای توجیه رشد قیمت ها در بازار خود، صدها دلیل می تراشند؛ اما امان از آن روزی که بورس سبز باشد. از زمین و آسمان تحلیلگر می بارد تا ثابت کنند حباب است و مردم را بترسانند. خدا آخر و عاقبت بازار سرمایه را با تنگ نظری ها و دوستی های خاله خرسی گونه این بزرگواران بخیر کند.

 

تازه واردهای همیشه مقصر

و در پایان اینکه برای ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه، سال ها وقت و انرژی صرف شد و همین امسال میلیون ها نفر به جمع فعالان این بازار اضافه شده اند؛ اما گویا آقایون فراموش کرده اند که برای توسعه این بازار، فقط تعدد سهامداران لازم نیست و باید زیرساخت های فنی هم به موازات رشد بازار سرمایه ارتقا می یافت. روزی نیست که با اختلال سیستم معاملاتی، کارمان را شروع نکنیم. تازگی ها هم عادت کرده اند مرتبا مقصرتراشی کنند و اختلال سامانه معاملات را به گردن هم بیندازند. از روز گذشته هم بعضی کارگزاری ها به مشتریان خود پیامک زده اند که اختلال سامانه معاملات ناشی از مشکلات شرکت رایان هم افزاست. مدیران این شرکت هم همیشه می گویند به طور جد، در حال توسعه سیستم هستند. بعضی دوستان دیگر هم فرموده اند اگر تازه واردها، انقدر خرید و فروش نکنند، سیستم هنگ نمی کند. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را!

عناوین برگزیده