تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۲۲۸۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

موج تردید در عرضه ETF‌های آتی

می متالز - حجم برنامه ریزی که دولت برای‌ای تی اف‌ها داشته، نسبت به فروش مستقیمی که در بازار سرمایه انجام می‌دهد کمتر بوده و این امر باعث ایجاد تردید در انصراف یا ارائه برنامه جدید در انتشار‌ای تی اف‌ها داشته است.
موج تردید در عرضه ETF‌های آتی

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص عرضه ETF‌های بعدی گفت: دولت از عرضه سه ETF دیگر در بازار خبر داده که صنایع پالایشی، شرکت‌های فولاد و فملی، ایران خودرو و سایپا را در بر می‌گیرد. 


وی افزود: حجم برنامه ریزی که دولت برای‌ای تی اف‌ها داشته، نسبت به فروش مستقیمی که در بازار سرمایه انجام می‌دهد کمتر بوده و این امر باعث ایجاد تردید در انصراف یا ارائه برنامه جدید در انتشار‌ای تی اف‌ها داشته است.


قدرتی تصریح کرد:شواهد نشان می‌دهد این ترس پایه و اساس درستی نداشته و دولت طبق برنامه موضوع را دنبال می‌کند چرا که یکی از راه‌های ایجاد اقتصاد مردمی، گسترش بورس در میان مردم جامعه و فرهنگ سازی است. 


این کارشناس بازار سرمایه تجربه موفق ETF اول (صندوق دارایکم) را فضایی برای تشویق دولت به انتشار صندوق‌های دارا دوم و سوم دانسته و استقبال از آن را گسترده‌تر از قبل عنوان کرد، البته با رشد ناگهانی قیمت‌ها تردید‌هایی نیز به چشم می‌خورد.


مدیرعامل کارگزاری آریانوین همچنین درخصوص نوسانات دلار و تاثیرآن بر حوزه پتروشیمی گفت: رشد مقطعی دلار نشان داد که دولت در فضای تامین نیاز‌های ارزی خود با محدودیت و تنگنا روبروست. 


وی ادامه داد: تثبیت قیمت دلار و نرخ نیمایی در محدوده حال حاضر فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های پتروشیمی و صادرات محور ایجاد کرده که سودآوری آن‌ها را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

عناوین برگزیده