تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۳۳۱۹۶
[گزارش تصویری]
می متالز - گروه استانها اجتماع مردمی حمایت از قله شاهوار و اعلام مخالفت با فعالیت معدن بوکسیت تاش، این بار مقابل دفتر امام‌جمعه شاهرود برگزار شد.
ادامه اعتراضات به فعالیت مجدد معدن بوکسیت تاش در شاهرود؛ معترضان «نجات شاهوار» را فریاد زدند

به گزارش می متالز، حاضران در این اجتماع با انتقاد از سکوت و عدم پیگیری مسوولان محلی، به استانداری سمنان هشدار دادند تا نسبت به دادن مجوز به شرکت آلومینای جاجرم جهت فعالیت و برداشت منابع طبیعی بزرگ‌ترین قله استان سمنان و شرق کشور، تجدیدنظر کند.

معدن بوکسیت تاش که چند وقتی بود که فعالیت خود را با فشار افکار عمومی و پیگیری مسوولان تعطیل کرده بود، چند ماه گذشته دوباره اقدام به فعالیت مجدد خود کرد که تا امروز با وجود اعتراضات مردمی و مطالبه گری اقشار مختلف، دوباره تعطیل شد.

 این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از آن دارد که به‌زودی استانداری مجوز فعالیت این معدن را البته با گرفتن تعهداتی از شرکت آلومینا خواهد داد.مخالفان بازگشایی این معدن، عوارض محیط زیستی و از بین رفتن آب‌وخاک منطقه بسطام و به‌تبع آن شهرستان شاهرود را در کنار از بین رفتن اکوسیستم و تغییر آن را از دلایل خود عنوان می‌کنند.این تجمع دومین اجتماع اعتراضی نسبت به خبرهای بازگشایی این معدن بوده و در نوبت گذشته، معترضان روبروی دفتر امام‌جمعه بسطام واقع در امامزاده محمد (ع) این شهر حاضرشده بودند.