تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۶۲۳۱۲
سرویس خبر : انرژی

شرکت ملی نفت بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی

می متالز - برای استفاده از منابع مالی خرد و کلان مردم و بخش خصوصی در بخش بالادست صنعت نفت، باید به‌طور هم‌زمان هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و هم از منابع مالی مردمی بهره‌مند شوبم که طرح‌های دولت را از نظر اقتصادی توجیه کند.
شرکت ملی نفت بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی

به گزارش می متالز، مسعود کرباسیان، درخصوص شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌های نفت و گاز همواره تلاش کرده با طراحی و تدوین روش‌های نوین جذب سرمایه نظیر اصلاح قرارداد‌ها و جلب مشارکت عمومی از قبیل انتشار اوراق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جذب سرمایه، خلأ ناشی از حضور حامیان مالی و سرمایه‌گذاران خارجی را رفع کند.

وی افزود: برای استفاده از منابع مالی خرد و کلان مردم و بخش خصوصی در بخش بالادست صنعت نفت، باید به‌طور هم‌زمان هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و هم از منابع مالی مردمی بهره‌مند شوبم که طرح‌های دولت را از نظر اقتصادی توجیه کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: می‌توان با مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت را با در نظر گرفتن سود مطلوب و معقولانه جذب کرد. ذخایر نفتی منابع خدادادی و بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی متعلق به ملت ایران است.

کرباسیان بیان کرد: استفاده از انواع اوراق به منظور جذب سرمایه مردمی برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های نفتی و گازی در برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار خواهد گرفت و در حال حاضر هم با بانک‌های عامل در حال مذاکره هستیم، ضمن اینکه توان ارائه تضمین‌های لازم را هم در این زمینه داریم.

وی توضیح داد: در چندماه گذشته حدود ۸ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه برای پروژه‌های نفتی تامین مالی شده است. در این زمینه بورس با امکان اوراق قابل مبادله به کمک ما آمده و می‌توانیم با استفاده از انواع اوراق مشارکتی، صندوق پروژه، منفعت و سلف نسبت به تامین مالی اقدام کنیم.

عناوین برگزیده