تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۱۳
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۹۵۷۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کاهش حاشیه سود ناخالص این سیمان‌ساز کسب کرد:

فروش ضایعات، اسقاط و حباب‌های‌ سیمانی"سدور"

می متالز - شناسایی تنها ۱.۵ میلیارد تومان سود خالص عملیاتی و حجم تقاضای بالای این سهام این شرکت در ارزش‌های بیش از ۴۶۰ میلیارد تومانی اتفاقی است که تنها در بورس این روز‌های ایران توجیه دارد.
فروش ضایعات، اسقاط و حباب‌های‌ سیمانی"سدور"

به گزارش می متالز، در حالی صف خرید قیمت نماد "سدور" خودنمایی می‌کرد که گویی تحولات چشمگیری در سودآوری و عملکرد این شرکت رویداده است.

شناسایی تنها ۱.۵ میلیارد تومان سود خالص عملیاتی و حجم تقاضای بالای این سهام این شرکت در ارزش‌های بیش از ۴۶۰ میلیارد تومانی اتفاقی است که تنها در بورس این روز‌های ایران توجیه دارد.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت می‌توان به شناسایی درآمد‌های غیرعملیاتی در حدود ۷۸ میلیارد ریالی ناشی از فروش انواع ضایعات، اسقاط و دارایی‌های ثابت شرکت بوه که اگر این درآمد‌ها نبود شاهد شناسایی سود خالصی تنها ۱۳ میلیارد ریالی در پایان سال مالی ۱۳۹۸ بودیم.

از نکات تامل برانگیز دیگر صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت در پایان سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی گذشته می‌توان به رشد نرخ‌ها و افزایش نامحسوس مقادیر فروش اشاره داشت که در جدول نیز این موضوع آشکار است.

لازم به ذکر است، علی رغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت، افزایش چشمگیر بهای تمام شده منجر به کاهش حاشیه سود ناخالص و در نتیجه عدم شناسایی سود خالصی با اهمیت در مقایسه با مدت مشابه شده است.

عناوین برگزیده