تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۰۰۰۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تشریح کرد:

بکارگیری نادرست از حباب/ کد بورسی بعد از پذیره نویسی سهام دولتی

می متالز - مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه بکارگیری واژه حباب برای بورس دقیق و درست نیست، گفت: بعد از پذیره نویسی اولیه سهام شرکت های دولتی از طریق ETF ها، کد بورسی برای خریداران فاقد کد صادر می شود.
بکارگیری نادرست از حباب/ کد بورسی بعد از پذیره نویسی سهام دولتی

به گزارش می متالز، محمدرضا معتمد با بیان اینکه دولت به مرور سهام ۱۳ شرکت را واگذار می‌کند و با هدف تسهیل حضور عموم مردم در بازار سرمایه اخد کد بورسی برای پذیره نویسی اولیه این سهام ضروری نیست در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: در اولین مرحله سهام بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات و بیمه اتکایی امین و بیمه البرز عرضه می‌شوند.

وی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران هر شخص حقیقی می‌تواند حداکثر ۲ میلیون تومان سهام (واحد) خریداری کند و شروع پذیره‏‌نویسی از ۱۴ اردیبهشت و پایان آن ۳۱ اردیبهشت خواهد بود. بعد از پذیره نویسی اولیه از طریق درگاه‌های بانکی، بانک‌ها طبیعتا ۲ ماه فرصت دارند تا اطلاعات را ثبت کنند و کد بورسی برای خریداران فاقد کد صادر شود. بنابراین حدود اول مرداد ماه امکان معامله سهام واگذار شده فراهم می شود.

این مقام مسوول درخصوص کشف قیمت سهام و تخفیف ۲۰ درصدی و شرکت‌هایی که سهام آنهافروخته می‌شود، توضیح داد: سهام شرکت‌های عرضه اولیه معمولا ارزان‌تر و سودآوری مناسبی در کوتاه مدت دارد. البته توصیه به سرمایه گذاران این است که در سرمایه گذاری افق‌های بلند مدت را در نظر بگیرند و برای افق‌های ۵ تا ۱۰ سال سرمایه گذاری کنند.

معتمد با اشاره به اعتماد و اقبال مردم به بازار سرمایه عنوان کرد: با عنایت به اینکه ممکن است دانش کلی همه سرمایه گذاران به اندازه‌ای نباشد که بتوانند از فرصت‌های بهتر سرمایه گذاری بهره بیشتری ببرند توصیه می شود بصورت غیر مستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری که در این زمینه فعالیت تخصصی و حرفه‌ای دارند وارد بورس شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از واژه حباب برای بازاری که ۶۵۰ شرکت و چندین صندوق سرمایه گذاری دارد دقیق و درست نیست، ادامه داد: بازار سرمایه از بازارهای دیگر متاثر می‌شود. قطعاً کاهش سود بانکی از علل اقبال مردم به بورس و جستجوی فرصت‌های سرمایه گذاری بهتر است ضمن اینکه بازده و سودآوری اغلب شرکت‌ها در یک سال گذشته خوب بوده هرچند که ظرفیت همه شرکت‌ها یکسان نیست.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده