تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۵
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۰۰۰۸۲

بازگشایی مبادی ورودی شهرقدس درگیر انجام تعهدات شرکت راه‌آهن/ لزوم احداث ایستگاه توقف قطار در شهرقدس

ممی متالز - چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به اینکه بازگشایی مبادی ورودی شهرستان قدس به عنوان یکی از مطالبات عدیده شهروندان از جمله پل زیرگذر تولیدگران، دسترسی محلی زیرگذر پل پیامبراعظم(س) و پل زیرگذر سولیران درگیر انجام تعهدات شرکت راه آهن سراسری است، گفت: با توجه به عبور خط آهن مسیر قطار تهران-تبریز از کنار شهرقدس و لزوم احداث ایستگاه توقف قطار برای استفاده شهروندان قدس، مسئولان شرکت راه‌آهن آمادگی و مساعدت خود را اعلام کردند.
بازگشایی مبادی ورودی شهرقدس درگیر انجام تعهدات شرکت راه‌آهن/ لزوم احداث ایستگاه توقف قطار در شهرقدس

به گزارش می متالز، جلسه بررسی وضعیت و مشکلات شهرستان قدس با راه آهن سراسری در خصوص مبادی ورودی شهرستان قدس با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرقدس و مدیرکل راه آهن استان تهران در دفتر امام جمعه شهرستان قدس برگزار شد و پس از آن از زیرگذر پل پیامبر اعظم(س)، پل زیرگذر تولیدگران و پل زیرگذر سولیران بازدید به عمل آمد. 

حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرقدس در حاشیه این بازدیدها با اشاره به مشکلات مردم شهرستان قدس در خصوص تعهدات شرکت راه‌آهن اظهار داشت: با توجه به عبور خط ریل آهن مسیر تهران-تبریز از کنار شهرقدس، مردم شهرقدس طی سال‌ها گذشته مشکلات زیادی در این خصوص تجربه کرده‌اند.

وی افزود: یکی از مشکلات شهرقدس مربوط به دسترسی محلی اهالی شریف محله کاووسیه و پیروزی از زیرگذر پل پیامبر اعظم شهرقدس در ورودی شهر است که مدتی است توسط شرکت راه آهن مسدود شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس بیان داشت: با توجه به عبور ریل آهن از کنار این محلات اما شرکت راه‌آهن مدت طویلی است که نسبت به اجرای تعهدات خود از جمله پل عبور مکانیزه و احداث دیوار محافظتی اقدام نمی‌کند.

چناقچی گفت: مشکل دیگر در خصوص پل زیرگذر تولیدگران شهرقدس به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی شهرقدس است که با گذشت بیش از دو سال از مسدودشدن آن، شرکت راه آهن نسبت به اصلاح وضعیت پل خط آهن و بازگشایی مسیر اقدام نکرده است.

وی ادامه داد: این مشکل به صورت تقریبا مشابه در پل زیرگذر سولیران واقع در ورودی شهرک دانش شهرستان قدس وجود دارد که راه آهن بایستی نسبت به اصلاح محل اقدام کند. 

رئیس شورای اسلامی شهرقدس خاطرنشان کرد: به تبع بازدید امروز مسئولان از محل‌های مربوطه، با توجه به درخواست‌ها و مطالبات مکرر مردمی و پیگیری‌های مسئولان شهرستان قدس، شرکت راه آهن نسبت به انجام تعهدات گذشته خود متعهد شد.

چناقچی گفت: شرکت راه آهن سراسری متعهد شد در سریعترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی مسیر دسترسی محلی منطقه کاووسیه و پیروزی و آغاز عملیات عمرانی و اصلاح مسیر در پل زیرگذر تولیدگران و سولیران به منظور بازگشایی آن‌ها اقدام کند.

 وی ادامه داد: همچنین مسوولان شرکت راه آهن نسبت به انجام تعهد گذشته خود مبنی بر احداث دیوار محافظتی و ۳ دستگاه پل عابر مکانیزه در منطقه ورودی شهرقدس و محله کاووسیه متعهد شدند.

 رئیس شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به لزوم احداث ایستگاه توقف قطار برای استفاده مردم شهرستان قدس تصریح کرد: با توجه به عبور مسیر قطار‌‌ تهران- تبریز از کنار شهرقدس، ایجاد‌ ایستگاه توقف به منظور استفاده و سوارشدن مردم شهرقدس امری لازم است که طی بازدید صورت گرفته امروز مدیرکل راه آهن استان تهران نسبت به اجرای این موضوع قول مساعد داد.

عناوین برگزیده