تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۰۰۵۲۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آذربایجان شرقی قابلیت تبدیل به ‌قطب سوم خودروسازی را دارد

می متالز - مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی پتانسیل تولید قطعات خودرو را مورد تاکید قرار داد و گفت: این استان می‌تواند به قطب سوم خودروسازی تبدیل شود تا ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.
آذربایجان شرقی قابلیت تبدیل به ‌قطب سوم خودروسازی را دارد

به گزارش می متالز، حبیب امین‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی سه پروژه عمده در دست داشت، اظهار داشت: راه اندازی طرح توسعه شیرین عسل، راه اندازی طرح توسعه کلرپارس و صدور پروانه بهره برداری شهرک تخصصی غیر دولتی چالیش صنعت از برنامه‌های عمده اقتصاد مقاومتی در این استان بود که پیشرفت بسیار خوبی دارند.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه اقتصاد مقاومتی کمتر از توان و ظرفیت آذربایجان شرقی است، افزود: برای این استان در سال جدید پروژه‌های جدید و قابل قبول در دست تدوین است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت، اولویت اصلی استان در بخش معادن و صنایع، تکمیل زنجیره ارزش در واحدهای تولیدی استان است، گفت: باید همه این اقدامات به جهش تولید و جهش صادرات منجر شود.

وی ادامه داد: در زمینه صنعت شیرینی و شکلات و فرش و کفش و... مزیت‌های زیادی در این استان برای توسعه صادرات وجود دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امین‌زاده، پتانسیل تولید قطعات خودرو را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این استان می‌تواند به قطب سوم خودروسازی تبدیل شود تا ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در تولید فولاد دارد که به سمت تکمیل زنجیره ارزش و صادرات فولاد می‌رویم که اقدام در این راستا را در برنامه سال 99 داریم.

عناوین برگزیده