تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۰۱۲۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جهش تولید در گرو تحریک تقاضا

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: جهش تولید در گرو تحریک تقاضا در بازارهای مصرف داخلی و خارجی است.
جهش تولید در گرو تحریک تقاضا

به گزارش می متالز، «عباس تابش» ضمن تبریک سال نو افزود: سال جهش تولید در امتداد نامگذاری حکیمانه سال ها با موضوع اقتصاد و تولید از سوی مقام معظم رهبری است.

وی اظهارداشت: نقشه راه کشور سال گذشته از سوی مقام عظمای ولایت به نام رونق تولید تعیین شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای تحقق این شعار راهبردی به رغم تمامی مشکلات، تحریم ها و فشارهای بین المللی گام های خوبی به خصوص در حوزه صنعت، معدن و تجارت برداشته شده است.

وی افزود: جهش تولید مستلزم ایجاد بسترهای لازم برای تحریک تقاضا در بازارهای د اخلی و خارجی است.

تابش تصریح کرد: برای تحریک تقاضای بازار مصرف داخلی توجه به چند نکته از قبیل تاکید بر مدیریت واردات، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه ساخت داخل، مبارزه با قاچاق کالا و غیره بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: جدا از این تولیدکنندگان هم بایستی با تولید کالاهای استاندارد و کیفی ضریب بازارپسندی محصولات ساخت داخل را به شدت افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای توسعه بازارهای خارجی باید گام های بلندی به سمت تولید کالاهای صادرات محور برداشت در ضمن می بایست از ظرفیت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در جهت توسعه صادرات به احسن وجه بهره برد.

وی افزود: توسعه صادرات به افزایش اشتغال و پویایی تولید در کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

تابش اظهارداشت: تحقق شعار سال نیازمند بستر سازی، ایجاد زیرساخت های مناسب، استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی، جلب و جذب سرمایه های سرگردان، تعامل، هم افزایی و مشارکت مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی است.

وی ادامه داد: واقع امر اینکه با کاهش نهضت قیمت تمام شده می توان قیمت کالاها به خصوص نرخ کالاهای اساسی را در جامعه کنترل کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تمامی آیتم های اقتصادی سال ۹۸ را به لحاظ تغییر قیمت با ثبات ترین سال در ۱۰ سال اخیر نشان می دهند.

وی افزود: اینکه گفته شود قیمت همه کالاها را نخواهیم گذاشت تغییر پیدا کند حقیقت قضیه این که شدنی نیست از اینرو تمرکز و مانور دولت و وزارت صمت بیشتر روی ۸۰ درصد سبد مصرفی خانوار است.

تابش یاد آور شد: تمامی سعی و تلاش بر اینکه جلوی افزایش قیمت کالاهای اساسی و سبد مصرفی خانوار در کشور گرفته شود تا مردم در دوران پسا کرونا از این محل آسیبی نبینند.

منبع: رادیو
عناوین برگزیده