تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۰۱۴۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد:

افزایش توان مالی شرکت های تولیدی در سال 99

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در تلاش هستیم موانعی که در زمینه تامین منابع مالی وجود دارد تسهیل شود تا روند استفاده شرکت‌های تولیدی از ابزارهای بازار سرمایه سرعت گیرد.
افزایش توان مالی شرکت های تولیدی در سال 99

به گزارش می متالز، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در حاشیه جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 98 رشد ورود شرکت ها به بازار سرمایه به بالای 20 شرکت رسید که امیدواریم در سال جدید نیز شرکت های بزرگ از این ظرفیت جدید برای تامین منابع مالی خود استفاده موثری داشته باشند.

زرندی در ادامه افزود: این سیاست در وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدید پیگیری می شود و در تلاشیم مسیر شرکت ها را برای به روز رسانی در روش های جدید مالی اصلاح کنیم.

وی گفت: در سال گذشته ۵ شرکت بخش تولید در بورس و ۱۱ شرکت در فرابورس و ۵ محصول در بورس کالا وارد شده، اما مجموع ۲۱ شرکت و محصول نشان می‌دهد هنوز ظرفیت خالی زیادی در این میسر وجود دارد.

زرندی گفت: در سال ۹۹ سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت بالغ بر پانصد هزار میلیارد برآورد شده است و  برای میزان سرمایه‌گذاری ثابت نیز حدود 80 هزار میلیارد تومان نیاز این بخش خواهد بود.

زرندی تصریح کرد: البته این حجم منابع مالی در سیستم بانکی قابل تأمین نیست، لذا ما از شرکت‌های بزرگ درخواست کرده‌ایم از ظرفیت‌های جدید خصوصاً بازار سرمایه برای تأمین مالی خود اقدام کنند.

وی در پایان با ابراز امیدواری از مسیر پیشرفت شرکت های تولیدی در سال جهش تولید گفت: در تلاش هستیم موانعی که در زمینه تامین منابع مالی وجود دارد، تسهیل شود تا روند استفاده شرکت‌های تولیدی از ابزارهای بازار سرمایه سرعت گیرد.

عناوین برگزیده