تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۰۱۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هادوی:

خیلی از توانمندی های داخل شناخته شده نیست

می متالز - رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توانمندی های خیلی خوبی در سطح کشور وجود دارد که خیلی از این ظرفیت ها هنوز برای مردم شناخته شده نیست.
خیلی از توانمندی های داخل شناخته شده نیست

به گزارش می متالز، «سید محمدمهدی هادوی» افزود: کسانی که به تجهیزات و ماشین آلات نیاز دارند و حتی کالاهای مصرفی اطلاعات چندانی از توانمندی های داخلی ندارند.


وی اظهارداشت: اردیبهشت ماه سال گذشته قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در خرداد ماه هم ابلاغ شد.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این قانون قدم بسیار جدی در راستای استفاده حداکثری از توان داخلی است.

وی افزود: اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.

هادوی بیان داشت: وزارتخانه هم برای اینکه بتواند قانون مزبور را به خوبی پیاده کند و بطورکامل روی موضوع متمرکز شود اقدام به ایجاد «مرکز ساخت داخل» کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته اقدام بسیا خوبی در راستای استفاده حداکثری از توان داخل برای پیشبرد امور صنعتی در کشور انجام شدکه به یک معنا می توان گفت اقدام خطی رو به رشدی بود.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این اقدام خطی رو به رشد در سال جهش تولید باید به یک اقدام تصاعدی تبدیل شود تا فاصله ای که با کشورهای توسعه یافته وجود دارد بتوان این فاصله را پوشش داد.

وی افزود: توانمندی های خیلی خوبی در سطح کشور وجود دارد که خیلی از این ظرفیت ها هنوز برای مردم شناخته شده نیست به عبارتی کسانی که به این تجهیزات، ماشین آلات و حتی کالاهای مصرفی نیاز دارند اطلاعات چندانی از توانمندی های داخلی ندارند.

هادوی بیان داشت: سال گذشته سامانه ای به نام «توانیران» براساس جزء (۱) بند الف ماده (۴) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی جهت معرفی توانمندی های داخلی (کالا و خدمات) راه اندازی شد.

وی ادامه داد: سامانه توانمندی ها و اعلام نیازهای ایران (توانیران) به دنبال ایجاد فرصت برای داخلی سازی نیازهای وارداتی کشور و همینطورگامی بلند در مسیر شکوفایی و رونق تولید خواهد بود.

عناوین برگزیده