تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۶۵۵
کد خبر: ۱۰۲۰۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تحلیل شرکت ذوب روی اصفهان (فروی)

می متالز - شرکت ذوب روی اصفهان در سال ۱۳۷۷ در منطقه معدنی ایرانکوه اصفهان تأسیس شده و سهام‌دار عمده آن شرکت باما است. سرمایه شرکت در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد ریال است و آخرین افزایش سرمایه آن در سال ۱۳۹۷ و از ۴۰۰ به ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.
تحلیل شرکت ذوب روی اصفهان (فروی)

به گزارش می متالز، محصول شرکت شمش روی بوده که شرکت با ظرفیت ۱۰ هزار تن سالانه مشغول به تولید آن است.
شرکت ذوب روی اصفهان سهم ۵ درصدی از تولید روی کشور را به خود اختصاص داده است. بازار اصلی فروش شرکت صادرات به کشورهای آسیایی و اروپایی است. همچنین فروش داخلی شرکت در بورس کالا و به‌صورت فروش هفتگی ۷۰۰ تن با نرخ جهانی و تسعیر بر مبنای نرخ ارز نیما و سنا انجام می‌گردد. این شرکت عمده مواد اولیه خود را از شرکت باما که در مجاورت آن قرار دارد تأمین می‌نماید. لازم به ذکر است که عیار خاک دریافتی از شرکت باما بین ۵ تا ۸% می‌باشد. همچنین سهمیه این شرکت از معدن انگوران معادل ۴.۰۰۰ تن در سال است. همان‌گونه که از نمودارهای زیر مشخص است شرکت برنامه مشخص و منظمی به‌منظور فروش محصولات خود نداشته و بر حسب شرایط تصمیم به فروش محصولات می‌گیرد.
شرکت دارای طرح توسعه خاصی نبوده و از طرفی نیز دارای تسهیلاتی به‌خصوصی نیز نمی‌باشد. عمده دارایی‌های شرکت را حساب‌های دریافتنی، موجودی مواد و کالا و همچنین دارایی‌های ثابت تشکیل داده‌اند. از میان حساب‌های دریافتنی نیز عمده مبالغ آن مربوط به فروش صادراتی شرکت بوده که به‌نظر نمی‌رسد شرکت برای وصول مطالبات با مشکل خاصی مواجه گردد.

آرمین عبدی، کارشناس تحلیل مشاور سرمایه گذاری کاریزما

 

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار