تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۰۲۳۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری:

طرح های ملی صنعت مس ایران در شهربابک به بهره برداری رسید

می متالز - طرح های توسعه ذوب، کارخانه اسید سولفوریک و کارخانه اکسیژن در مجتمع مس خاتون آباد با حضور دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان و به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.
طرح های ملی صنعت مس ایران در شهربابک به بهره برداری رسید

به گزارش می متالز، طرح های توسعه ای مجتمع مس شهربابک ظهر پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت) و در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری افتتاح شد.

حسن روحانی، در مراسم افتتاح طرح توسعه ذوب و انبار کنسانتره مجتمع مس شهر بابک، افزایش ۵۰ درصدی محصولات مجتمع مس شهربابک و رسیدن به تولیدات ۱۲۰ هزار تُن را کاری ارزشمند دانست و بر عرضه معادن کوچک و متوسط به بورس تاکید کرد.

رئیس جمهوری، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در کنار بهره گیری از تکنولوژی جدید و افزایش تولید را از نکات ارزنده این طرح عنوان کرد.

محمدجواد فدائی، استاندار کرمان طرح های توسعه ای مجتمع مس شهربابک را با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۲۴۸ نفر اعلام کرد و از اجرای۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه های سرمایه گذاری با ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۲۰۰ پروژه با ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۹ هزار اشتغال مستقیم در استان کرمان به بهره برداری رسید.

در این مراسم طرح توسعه ذوب خاتون آباد با افزایش ظرفیت سالانه به 120  هزار تن و با سرمایه گذاری  یک هزار و 992 میلیارد ریال و 82 میلیون یورو و کارخانه اسید سولفوریک ذوب مس خاتون آباد با ظرفیت سالانه 600 هزار تن با سرمایه گذاری 730 میلیارد ریال و 96 میلیون یورو به بهره برداری رسید.

در این ارتباط ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری پس از درخواست فدائی استاندار کرمان در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در جنوب استان؛ اعلام کرد: موضوع در هیات دولت مطرح و دستورات لازم به وزیر کشاورزی ابلاغ می شود.

عناوین برگزیده