تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۰۲۴۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارگران «آذرآب» نیز مثل «هپکو» در هفته کارگر بخشیده شوند

می متالز - افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و تجدید ارزیابی داریی ها آذرآب را احیا می کند.
کارگران «آذرآب» نیز مثل «هپکو» در هفته کارگر بخشیده شوند

به گزارش می متالز، همزمان با هفته کارگر، پیشنهاد شورای اسلامی کار شرکت آذرآب به سهامداران، افزایش سرمایه 5 هزارمیلیارد ریالی از محل آورده نقدی است.

عضو شورای کار آذرآب ضمن بیان مطلب فوق گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، صرفا از محل زمین و مطابق با نظر کارشناس رسمی دادگستری نیز پیشنهاداتی است که می تواند تولید را در آذرآب، احیاء کند و این شرکت را از مشکلات فعلی رها کند.

یساولی افزود: با این روش علاوه بر تامین منافع سهامداران، بخش مهمی از مشکلات نقدینگی شرکت نیز مرتفع می شود.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد رسمی شورا به سهامدارن برای برون رفت از شرایط بحرانی فعلی هست.

عضو شورای اسلامی کار آذرآب گفت: در صورتی که تجدید ارزیابی دارایی های شرکت انجام گیرد، سهامداران به میزانی منتفع خواهند شد که سود مورد نظر بسیار قابل توجه خواهد بود؛ که البته افزایش 5 هزار میلیارد ریالی از محل آورده نقدی، تنها بخشی از این سود خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: در سال 96 نقدینگی قابل توجهی به صورت غیر قانونی توسط سهامدار سابق از شرکت خارج گردیده است که پرونده آن در محاکم قضایی در حال پیگیری است.  پرونده 148 میلیارد تومانی مرتبط با مدیر اسبق، مشکلات عدیده ای را برای شرکت ایجاد کرده است که انتظار می رود با سرعت و جدیّت بیشتر از سوی مسئولان امر پیگیری شود.

یساولی تاکید کرد: تنها راه نجات و ادامه حیات شرکت، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی است و در صورتی که مشکل نقدینگی شرکت حل نشود وقایع تلخ سالهای گذشته در شرکت قابل تکرار خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از حمایت های اعضای شورای تامین و شخص استاندار در جهت حل مشکلات آذرآب و ایجاد ثبات مدیریتی در شرکت گفت: ضرورت دارد پیگیری های مدیران ارشد استان در سطح ملی مورد توجه جدی قرار گیرد.

یساولی ضمن اظهار تاسف از تداعی خاطرات تلخ سال گذشته ی آذرآب گفت: در سال گذشته شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که منجر به ایجاد پرونده برای برخی از همکاران شرکت در محاکم قضایی شده است؛ در این خصوص درخواست شورا از قوه قضاییه، بخشش و برخورد با رافت اسلامی با کارگران آذرآب در هفته کار و کارگر است؛ و انتظار می رود همچون کارگران هپکو که پرونده آن ها در محاکم قضایی تبرئه ختم به خیر شد، کارگران آذرآب نیز مشمول این تبرئه شوند تا دغدغه ی پرونده قضایی بر مشکلات معیشتی آن ها افزوده نشود.

عناوین برگزیده