تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۰۲۶۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۴۶ واحد صنفی در ایلام پلمب شدند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۷۴۶ واحد صنفی به دلیل نداشتن کد سلامت و پرخطر بودن پلمب شده اند.
۷۴۶ واحد صنفی در ایلام پلمب شدند

به گزارش می متالز، «یارالله نصیری» در ایلام اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا در استان ایلام، در راستای اجرای پروتکل های وزارت بهداشت و دریافت کد سلامت، بیش از ۱۷ هزار بازدید از واحدهای صنفی مختلف در سطح استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام افزود: در این بازدیدها ۷۴۶  واحد صنفی در استان به دلیل نداشتن کد سلامت و پرخطر بودن پلمب شده اند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کد سلامت از سامانه دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همچنین نصب آن در محل، برای همه صنوف اجباری است، گفت: واحدهای صنفی که به مصوبه ستاد کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی توجه نکنند، بر اساس قانون پلمب می‌شوند.

نصیری یادآور شد: رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، ثبت نام تمامی اصناف در طرح سلامت و نصب کارت در معرض دید در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا برای همه واحدهای صنفی اجباری است.

رئیس سازمان صمت ایلام با اشاره به بازرسی و نظارت های مستمر بر نانوایی های استان، گفت: از زمان آغاز بیماری تاکنون بیشترین موارد بازرسی و نظارت از نانوایی‌های استان انجام شده و در همه بازدیدها به رعایت موارد اعلامی در پروتکل بهداشتی تاکید شده است.

وی با اشاره به طرح های مشترک سازمان صمت، تعزیرات و نیروی انتظامی از سطح بازار استان، خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گزارش کنند.

عناوین برگزیده