تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۰۲۶۸۰

محور مهمی از مسیر اصفهان - شیراز 6 خطه می‌شود

می متالز - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان از انجام اقدامات ویژه برای ارتقا ایمنی محور سه راهی مبارکه – اصفهان گردنه لاشتر خبر داد و گفت: بر اساس سیاست‌های بالادستی این محور در طرح‌های آتی به یک محور 6 خطه تبدیل خواهد شد.
محور مهمی از مسیر اصفهان - شیراز 6 خطه می‌شود

به گزارش می متالز، مهرداد علی اکبری امروز در اصفهان اظهار داشت: محور سه راه مبارکه به اصفهان به لحاظ واقع شدن در کریدور شمال – جنوب کشور و ترافیک بالا، نقش استراتژیک و تاثیرگذاری در بخش حمل و نقل بار و مسافر داراست، به همین دلیل ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث رانندگی در این محور بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان گفت: بر اساس سیاست‌های بالادستی این محور در طرح‌های آتی به یک محور ۶ خطه تبدیل خواهد شد؛ تحلیل تصادفات نشان می‌دهد که با اصلاح این محور می‌توان به کاهش شدت و تعداد تصادفات در این مسیر امیدوار بود.

وی به شرایط توپوگرافی محدوده کوهستانی گردنه لاشتر و وجود تپه‌های به ارتفاع تا ۷ متر و درهایی با عمق ۱۰ متر اشاره کرد و افزود: نبود عرض کافی بدنه راه و حجم بسیار بالای پروژه احداث شانه امکان توقف اضطراری در این محور را ناممکن کرده بود.

علی اکبری تصریح کرد: برای اصلاح مشکلات شناسایی شده عملیات تعریض پل، شانه سازی، خاکبرداری، خاکریزی، نصب حفاظ صلب فلزی، نصب علائم، جابجایی نیوجرسی‌ها و تأمین عرض لازم در حاشیه شرقی محور حدفاصل سه راه مبارکه تا گردنه لاشتر از تپه‌های موجود و دره منتهی به گردنه در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با انجام عملیات خاکبرداری، عملیات بتنی تعریض یک دهانه پل ۳ متری، نصب حفاظ صلب فلزی بر روی قرنیز پل، جابجایی و چینش ۲۰۰ عدد حفاظ بتنی نیوجرسی و نصب علائم و تجهیزات ترافیکی نیز انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان در پایان از اجرای پارکینگ ایمن مقابل پلیس راه اصفهان – شیراز با وسعت ۳۰۰۰ مترمربع به منظور ارتقا ایمنی تردد در این محور خبر داد.

عناوین برگزیده