تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۰۳۷۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار کردستان:

یک‌ روز از حقوق ۴۰ هزار کارمند کردستانی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص داده می‌شود

می متالز - استاندار کردستان با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر کارمند در استان داریم گفت: امسال یک روز از حقوق تمام کارمندان دولتی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کردستانی اختصاص داده می‌شود.
یک‌ روز از حقوق ۴۰ هزار کارمند کردستانی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص داده می‌شود

به گزارش می متالز، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه‌ در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان که به‌صورت مجازی و نمادین در صدا و سیمای کردستان برگزار شد با تبریک ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به همه مردم اظهار داشت: هم‌اکنون 330 خانواده زندانی جرائم غیرعمد در استان چشم‌انتظار کمک‌های خیرخواهانه مردم سخاوتمند این دیار هستند.

وی با دعوت از همه مردم و خیران برای مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان گفت: همه با هم یک لحظه خودمان را جای خانواده‌های زندانیان گذاشته و برای آزادی و رهایی این 330 نفر آستین همت را بالا زده و کمک کنیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه هر کس به اندازه وسع خود در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان مشارکت کند، تصریح کرد: بنده نیز از تمامی کارمندان دولتی و شرکت‌ها درخواست کرده که تنها یک روز از حقوق خود را به این امر خداپسندانه اختصاص دهند تا بتوانیم تعداد زیادی از این زندانیان کردستانی را از زندان آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 40 هزار نفر کارمند در استان کردستان داریم، گفت: امسال یک روز از حقوق تمام کارمندان دولتی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کردستانی اختصاص داده می‌شود کمااینکه هیچ اجباری هم در کار نیست.

مرادنیا به خونگرمی و سخاوتمندی مردمان خیر استان کردستان اشاره و اظهار کرد: بنده و تمامی همکارانم نیز در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شرکت کرده و وظیفه انسانی خود را به‌جا آورده و تنها هدفمان نسخه‌پیچی برای مردم و خیران نیست.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه باید درد دیگران را نیز درد خودمان بدانیم، خطاب به مردم و خیرین یادآور شد: در این دنیای زودگذر با کمک به نیازمندان، مهربانی از خود بر جای گذاشته و به زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنید.

کرونا در کردستان روند نزولی دارد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دانشگاه علوم‌ پزشکی، سپاه، ارتش، شهرداری، تأمین‌ اجتماعی و همراهی مردم برای مقابله با ویروس کرونا در استان عنوان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون کرونا در کردستان روند نزولی داشته اما باز هم نباید بی‌احتیاطی کنیم چرا که این بیماری هنوز ریشه‌کن نشده و زندگی مسالمت‌آمیزی با این ویروس داریم.

مرادنیا با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای ریشه‌کنی ویروس کرونا در استان به‌کار گرفته شده است، در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال اعمال محدودیت‌های اجتماعی در کردستان وجود دارد توضیح داد: بعید می‌دانم اما در صورتی‌ که پیک مجدد داشته باشیم مجبوریم چرا که جان مردم برایمان مهم است.

وی هشدار داد: در صورت عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و اینکه پیک مجدد کرونا در استان داشته باشیم، احتمال اعمال محدودیت‌های اجتماعی به صورت شدیدتر از قبل وجود دارد، بنابراین از مردم انتظار داشته که برای رعایت حال خود ما را در ریشه‌کنی ویروس کرونا همراهی کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه بخش زیادی از جامعه همچون بازاریان، اصناف و مجموعه‌های ورزشی و گردشگری آسیب جدی از کرونا دیدند، ابراز کرد: نباید به‌خاطر بی‌احتیاطی برخی از شهروندان، باز هم آسیب‌پذیری قشرهای ضعیف تشدید شود چرا که اگر همه با هم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده میزان آسیب‌پذیری‌ها روز به روز کمتر می‌شود.

گفتنی است استاندار و مجموعه کارمندان استانداری کردستان در سال گذشته 150 میلیون تومان به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک مالی کردند و امسال نیز 200 میلیون تومان به این امر خداپسندانه اختصاص دادند تا گرهی از مشکلات این زندانیان باز شود.

عناوین برگزیده