تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۳۷۷۶
فرماندار بندر آستارا:

فاز دوم اتصال راه آهن آستارا به رشت کلنگ زنی می شود

می متالز - رستم زاد با بیان اینکه روند اجرایی ساخت پروژه راه آهن بین المللی آستارا- آستارا باید تسریع شود،گفت: ۳۱ اردیبهشت فاز دوم اتصال راه آهن آستارا به رشت کلنگ زنی می شود.
فاز دوم اتصال راه آهن آستارا به رشت کلنگ زنی می شود

به گزارش می متالز، «حسن رستم زاد» امروز(یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: قرمز اعلام شدن وضعیت آستارا نگرانی مردم را به دنبال داشته است.

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه تعداد بیمارانی که در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند، کم است، افزود: امیدوارم تا هفته های دیگر وضعیت آستارا از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس سفید اعلام شود.

وی از کمک های خیرین و سازمان های مردم نهاد به حوزه سلامت شهرستان آستارا تقدیر و تشکر کرد و گفت: خیرین و سازمان های مردم نهاد تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حوزه سلامت آستارا کمک نقدی کرده اند.

رستم زاد بر تکریم ارباب رجوع در ادارات توسط مدیران دستگاه های اجرایی و کارمندان تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی خرید کالاهای ایرانی در مایحتاج اداری و صرفه جویی در مصرف انرژی های حامل را در اولویت خود قرار دهند.

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا در ادامه از مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست مسائل و مباحث حوزه مدیریت شان را روزانه از استان پیگیری و گزارش آن را به فرمانداری ارائه دهند.

وی با بیان اینکه روند اجرایی ساخت پروژه راه آهن بین المللی آستارا- آستارا باید تسریع شود، تصریح کرد: ۳۱ اردیبهشت فاز دوم اتصال راه آهن آستارا به رشت کلنگ زنی می شود.

رستم زاد اضافه کرد: همچنین در این روز جاده ترانزیتی بارانداز ریلی آستارا- آستارا در محل بارانداز ریلی کلنگ زنی می شود.

فرماندار بندر آستارا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آن چنان توجهی به این شهرستان نکرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسوولان این سازمان به شهرستان آستارا به عنوان پیشانی نظام توجه ویژه داشته باشند.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست پروژه های اولویت دار خود را تا پایان اردیبهشت سال جاری به فرمانداری اعلام کنند.

رستم زاد پیشرفت فیزیکی سد لاستیکی خانه های آسیاب را خوب توصیف کرد و گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی

«سید سجاد موسوی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: آموزش از طریق فضای مجازی، آموزش چهره ‌به‌ چهره و توزیع درس ‌نامه خودآموز در ایام خانه نشینی دانش آموزان به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا جایگزین آموزش حضوری دانش ‌آموزان در سطح مدارس شد.

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا تصریح کرد: آزمون نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

موسوی گفت: یکهزار دانش آموز آستارایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه در این آزمون شرکت می کنند.

برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر در ۲۳ خرداد

«حسین خورشیدی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: در قالب طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی ۹۴ هزار نفر در مبادی ورودی شهرستان آستارا به لحاظ علائم ویروس کرونا مورد غربالگری بهداشتی و تب ‌سنجی قرار گرفتند.

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا به پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این انتخابات همزمان با سراسر کشور در روز ۲۳ خرداد در شهرستان آستارا برگزار می شود.

بهبودی و ترخیص ۴۸۵ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا

«نظام عباسی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: از ۲ اسفند سال گذشته تاکنون ۵۲۹ نفر با علائم مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا تحت مراقبت قرار گرفته اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا گفت: از این تعداد بیمار بستری شده، ۴۸۵ بیمار بهبود یافته و مرخص شدند.

عناوین برگزیده