تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۰۴۰۱۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

چین در آوریل حدود ۲.۲۲ میلیون تن فولاد زنگ‌نزن تولید کرد

می متالز - تولید فولاد زنگ‌نزن چین در ماه آوریل به بازیابی خود ادامه داد و با افزایش ۸.۹۵ درصدی (۱۸۰ هزار تن) نسبت به مارس به ۲.۲۲ میلیون تن رسید.
چین در آوریل حدود ۲.۲۲ میلیون تن فولاد زنگ‌نزن تولید کرد

به گزارش می متالز، بازیابی تولید فولاد زنگ‌نزن چین در ماه آوریل نیز ادامه داشت. این کشور در ماه آوریل حدود ۲.۲۲ میلیون تن فولاد زنگ‌نزن تولید کرد که نسبت به ماه مارس رشد ۸.۹۵ درصدی (معادل ۱۸۰ هزار تن) داشت.

فولاد زنگ‌نزن سری ۳۰۰ سهم ۱.۱۳ میلیون تنی در کل تولید داشت که نسبت به ماه گذشته ۱۲۶ هزار تن بیشتر بود. همچنین تولید فولاد زنگ‌نزن سری ۲۰۰ نیز با افزایش ۱۱۲ هزار تنی به ۷۶۹ هزار تن رسید. اما تولید سری ۴۰۰ پس از کاهش تولید یک واحد بزرگ در شمال چین، با افت ۵۶ هزار تنی به ۳۱۶ هزار تن رسید.

با این وجود، تولید فولاد زنگ‌نزن چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۵.۵ درصدی داشت. این در حالی است که تولید این کشور در ماه مارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۲ درصد افت داشت.

واحدهای فولاد زنگ‌نزن چین شاهد افزایش سوددهی با بهبود بازار بودند و سفارش‌های خوبی داشتند. انتظار می‌رود که تولید فولاد زنگ‌نزن چین در ماه مِی به ۲.۳۱ میلیون تن افزایش داشته باشد و حدود ۱.۱۹ میلیون تن سری ۳۰۰ تولید شود.

با این حساب، تولید فولاد زنگ‌نزن سری ۳۰۰ در ماه مِی نسبت به آوریل ۵۸ هزار تن افزایش خواهد داشت، اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر خواهد بود.

عناوین برگزیده