تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۰۴۶۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد:

تحقق 9 اقدام پژوهشی و فناوری طی سال 98/ توسعه پژوهش‌های نوین و های‌تک در سال 99

می متالز - مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: این مرکز طی سال گذشته، 9 اقدام پژوهشی و فناوری مطالعات بهینه‌سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی 5 ساغند در مقیاس پایلوت، آزمایشات شیمی، کانی‌شناسی و فرآوری نمونه‌های اکتشافی ایمیدرو و... را انجام داده است. همچنین داشتن نگاه ویژه به محیط‍‌زیست و اقتصاد و بهره‌وری سبز در بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه پژوهش‌های کاربردی در صنایع و فناوری‌های نوین و پیشرفته (های‌تک)، ازجمله برنامه‌های مرکز در سال 99 است.
تحقق 9 اقدام پژوهشی و فناوری طی سال 98/ توسعه پژوهش‌های نوین و های‌تک در سال 99

به گزارش می متالز، مجید وفایی‌فرد اظهار داشت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در سال 98 در بخش پژوهش، اقداماتی همچون «مطالعات بهینه‌سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی 5 ساغند در مقیاس پایلوت»، «آزمایشات شیمی، کانی شناسی و فرآوری نمونه‌های اکتشافی ایمیدرو» و «مطالعه فرآوری بیتومین به منظور کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت ویژه در مقیاس آزمایشگاهی» را انجام داد.

وی افزود: «شناسایی و امکان‌سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی»، «انجام پژوهش بهینه‌سازی فرآیند اکسیداسیون کانسنگ طلای زرشوران با همکاری دانشگاه‌ها» و «توسعه فعالیت‌ها و مطالعات زیست‌محیطی در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با انجمن فولاد و شرکت‌های فولادی»، بخشی از این اقدامات است.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز طی سال 98، گفت: توسعه پژوهش‌های کاربردی برای باز فرآوری پسماندهای معدن و صنایع معدنی و استحصال عناصر با ارزش و استراتژیک و توسعه فن‌آوری‌های حاصل از دستاوردهای پژوهشی انجام شده نظیر تیکنر خمیری و سیستم‌های سیار فرآوری، ازجمله اقدامات صورت گرفته است.

وفایی‌فرد ادامه داد: توسعه ارتباطات با مراکز تحقیق و توسعه بخش صنایع و معادن در راستای هم افزایی و نیل به اهداف و سیاست‌های نقشه راه معدن در حوزه پژوهش و فناوری، استقرار و پیاده‌سازی استاندارد ISO17025 (صلاحیت آزمایشگاه‌ها)، بازنگری ساختار تفضیلی و طرح طبقه‌بندی مشاغل و ایجاد ارتباط آزمایشگاهی با مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش دیگری از این فعالیت‌ها است.

برنامه‌های سال 99 مرکز تحقیقات

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران درباره برنامه‌های سال 99 این مرکز، گفت: ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و آنالیز مواد معدنی با سابقه بیش از ۱۵سال فعالیت و توسعه شعب و خدمات تخصصی و توسعه پژوهش و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی با رویکرد انجام تحقیقات هدفمند و کاربردی آزمایشگاهی و پایلوت فرآوری مواد معدنی، ازجمله این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن نگاه ویژه به محیط‍ ‌زیست و اقتصاد و بهره‌وری سبز در بخش معدن و صنایع معدنی (پایش آلاینده‌ها و بازفرآوری باطله‌ها و پسماندها)، توسعه پژوهش‌های کاربردی در کسب دانش فنی و تولید عناصر استراتژیک و گران‌بهای مصرفی در صنایع و فناوری‌های نوین و پیشرفته (های تک) و توسعه خدمات و تحقیقات عارضه‌یابی، استاندارد و بهینه‌سازی کارخانه‌های فرآوری و مطالعات ژئومتالورژی در راستای تحقق توسعه و «جهش تولید» در بخش معدن و صنایع معدنی، جزو این برنامه‌ها قرار دارد.

عناوین برگزیده