تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۵۳
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۰۵۴۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آنتوفاگاستا به علت عدم اطمینان ناشی از شیوع کووید19 سود سهام خود را کاهش می دهد

می متالز - هیات مدیره تولید کننده مس شیلیایی «آنتوفاگاستا» پیشنهاد سود سهام نهایی 2019 خود را به علت عدم اطمینان ناشی از بحران کووید19 کاهش داده است.
آنتوفاگاستا به علت عدم اطمینان ناشی از شیوع کووید19 سود سهام خود را کاهش می دهد

به گزارش می متالز، این شرکت واقع در فهرست بورس لندن روز سه شنبه گفت با آنکه عملیات های آن تحت تأثیر اقدامات مرتبط با قرنطینه در منطقه «گِرِیتِر سانتیاگوی» شیلی قرار نگرفته اند، افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید19 در هفته گذشته باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتری شده است. آنتوفاگاستا طی بیانیه ای گفت، "تغییر وضعیت اضطراری بهداشتی در شیلی می تواند منجر به احتمال فزاینده مقررات سختگیرانه تری در اِعمال قرنطینه شود که ممکن است توانایی شرکت را برای رفت و آمد نیروی کار به عملیات هایش محدود کند.

هیات مدیره شرکت پیشنهاد سود سهام نهایی 2019 را،از 16.3 سنت برای هر سهم یا مجموعاً 160.7 میلیون دلار، به 7.1 سنت برای هر سهم یا مجموعاً 70 میلیون دلار کاهش داده است.

بنابراین، پرداخت سود سهام کل برای 2019 حدود 17.8 سنت برای هر سهم، یا مجموعاً 175.5 میلیون دلار، برابر با 35 درصد از درآمد خالص و منطبق با خط مشی سود سهام آنتوفاگاستا خواهد بود. این مبلغ بازنگری شده توسط هیات مدیره در نشست عمومی سالانه در 20 ماه مه به سهامداران جهت تصویب پیشنهاد داده خواهد شد و پرداخت آن در 22 ماه مه صورت خواهد پذیرفت.

عناوین برگزیده