تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۰۵۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید رئیس جمهوری بر لزوم برقراری تعادل اطمینان‌بخش در بازار بورس و سرمایه

می‌متالز - رئیس جمهوری تسریع در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و امکان حضور همه مردم در این عرصه را اطمینان‌بخش و مایه خرسندی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان اقتصادی کشور برای توسعه این فعالیت‌ها تاکید کرد.
تاکید رئیس جمهوری بر لزوم برقراری تعادل اطمینان‌بخش در بازار بورس و سرمایه

به گزارش می‌متالز، دکتر حسن روحانی امروز (جمعه، دوم خردادماه) در گفت‌وگو با فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از استماع گزارش وی درباره اقدام‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه برای ساماندهی بازار سرمایه‌گذاری و بورس در کشور تاکید کرد: باید تلاش کنیم بازار بورس و سرمایه به یک تعادل اطمینان بخش برسد تا مردم با خیالی آسوده برای سرمایه‌گذاری در این عرصه اطمینان کامل داشته باشند.

وی یادآور شد: باید از طریق فروش اوراق مالی اسلامی برای تامین مالی طرح‌های عمرانی کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا همواره امکان عرضه سهام شرکت‌های سودده در بورس فراهم باشد، اظهار کرد: آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق از بازار سرمایه به مردم و استفاده صحیح و مطمئن آنها از این بازار بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند سبب توسعه کشور و افزایش سرمایه مردم شود.

دژپسند نیز در این گفت‌وگو گزارشی از روند روش سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم و برنامه‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی در زمینه آزادسازی بخشی از سهام عدالت و اقدامات این وزارتخانه برای توسعه بازار سرمایه و بورس و تقویت حضور مردم در این عرصه به رئیس جمهوری ارائه کرد.

عناوین برگزیده