تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۰۵۶۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید یک‌پنجم کرومیت کشور در 7 معدن استان سمنان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید 20درصد کرومیت کشور در این استان خبر داد.
تولید یک‌پنجم کرومیت کشور در 7 معدن استان سمنان

به گزارش می متالز، محمد فروهر سوم خرداد ماه در نشستی در خصوص معادن استان از تولید یک‌ پنجم کرومیت کشور در معادن استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: در استان سمنان هفت معدن کرومیت فعالیت می‌کند که سالانه 20هزار تن ظرفیت استخراج اسمی این معادن است.

وی تصریح کرد: تنوع مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان بسیار بالا است و 84 معدن فلزی در این مناطق در حال فعالیت هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: آهن، مس، طلا، سرب و روی، منگنز و کرومیت از مهمترین مواد معدنی موجود در استان هستند.

فروهر به وضعیت فعالیت این واحدهای معدنی مهم در استان پرداخت و ادامه داد: از مجموع 84معدن فلزی استان ، 39معدن بطور کامل فعال و 45 معدن نیز در حال تجهیز هستند.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی و متنوع معدنی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع معدنی جز سرمایه‌های ملی است نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان بدیهی است و از همین رو حمایت از این بخش با قوت ادامه می‌یابد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از این استان به عنوان یک استان معدنی مهم نام برد و افزود: در حال حاضر با صدور 626 فقره پروانه بهره‌برداری برای حدود 42 نوع ماده معدنی ، ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان سمنان بالغ بر 23 میلیون تن است.

عناوین برگزیده