تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۰۵۷۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبت رکوردی تازه در تولید گندله فولاد خراسان

می‌متالز - مجتمع فولاد خراسان با وجود محدودیت‌ها و تعطیلات 23 روزه فروردین‌ماه با هدف رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت کارکنان در مقابل بیماری کرونا موفق به ثبت رکورد تولید 180 هزار و 668 تن گندله در اردیبهشت‌ماه شد.
ثبت رکوردی تازه در تولید گندله فولاد خراسان

به گزارش می‌متالز، کسری غفوری، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با تاکید بر لزوم به‌کارگیری همه توان در تحقق شعار «جهش تولید» افزود: باوجود دشواری های موجود در تامین تجهیزات، مواد اولیه و مقابله با بیماری کرونا، کارکنان پرتلاش فولاد خراسان توانستند به بالاترین رکورد تولید ماهانه گندله از ابتدای راه اندازی این کارخانه دست یابند و گام ارزشمند و مستحکم دیگری در راستای اهداف این مجتمع بردارند.

وی گفت: با دستیابی به این رکورد تازه  در اردیبهشت ماه سال جاری سخت کوشان ناحیه «گندله‌سازی» توانستند  رکورد پیشین خود را که در آذر ماه ۱۳۹۸ با تولید ۱۶۶ هزار و ۹۰۲ تن رقم خورده بوده را در بازه زمانی ۵ ماهه ۱۳ هزار و ۷۶۶ تن ارتقا دهند.

مدیرعامل فولاد خراسان ضمن تأکید بر اهمیت دستیابی به ظرفیت اسمی تولید سالانه گندله در این مجتمع اشاره نمود قطعاً کسب این موفقیت اقدام بسیار مهمی است که استمرار و سرعت بخشی به چرخه تولید تا محصول نهایی، کاهش هزینه های تولید و هم چنین تولید اقتصادی را به دنبال خواهدداشت.

در همین حال، حمیدرضا زارع، معاون بهره‌برداری شرکت، رکورد روزانه  کارخانه گندله سازی را با تناژ ۸۴۸۸ تن در ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد و خبر از تولید پارسال این کارخانه به میزان ۱ میلیون ۴۵۲ هزار و ۷۷۴ تن داد.

غفوری همچنین  از تلاش شبانه‌روزی کارکنان خطوط تولید در مراقبت از تجهیزات ، رعایت نکات ایمنی و حفاظت فردی، پیگیری به موقع فعالیت های تولید و اهتمام به انجام دستورالعمل های حفظ  محیط زیست، تشکر و قدردانی نمود.

فولاد خراسان امسال برای حفظ سلامت و صیانت از نیروی انسانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۰ روز از ابتدای سال، خطوط تولید مجتمع را تعطیل کرد، شایان ذکر است کسب این رکورد ماهانه ارزشمند مصادف با دومین سال بهره برداری این واحد است.

شایان ذکر است مجتمع فولاد خراسان دارای کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت تولید سالانه ۵.۲ میلیون تن است که این واحد در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید، دو واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۶.۱ میلیون تن، دو کارخانه فولادسازی به ظرفیت ۴.۱ میلیون تن و یک کارخانه نورد به ظرفیت ۶۳۰ هزارتن است.

بازدهی منفی «فخاس» در اردیبهشت ماه

شرکت فولاد خراسان که با نماد «فخاس» در بورس تهران پذیرفته شده در گزارش صورت مالی سال مالی ۹۸ خود بیش از ۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال سود محقق کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت کدال، این شرکت در سال مالی ۹۸ با رشد ۴۹ درصدی درآمدهای عملیاتی خود میزان فروش خود را به ۴۴ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال رسانده ولی افزایش ۵۳ درصدی هزینه های این شرکت باعث شده تا سود خالص هر سهم این شرکت با ۷۹ درصد افزایش به ۸۴۳ ریال برسد.

این در حالی است که فولاد خراسان در گزارش عملکرد ماهانه فروردین ماه ۹۹ خود خبر از فروش ۹۳۵ میلیارد ریالی داده است که در مقایسه با فروردین سال ۹۸ افتی ۵۷ درصدی را نشان می دهد. این رقم همچنین در مقایسه با اسفند ۹۸ نیز حدود ۷۰ درصد کمتر بوده است. این عملکرد ضعیف در فروردین امسال احتمالا روی عملکرد این سهم در بازار سهام نیز تاثیرگذار بوده به طوری که این شرکت در اردیبهشت ماه بازدهی منفی ۱۲ درصدی داشته در حالی که بازدهی سه ماهه این شرکت بیش از ۵۲ درصد به ثبت رسیده بود.

عناوین برگزیده