تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۰۸۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نوروزی:

شبکه تولید و توزیع کالاهای اساسی باید اصلاح شود/لزوم برخورد جدی با دلالان بازارهای اقتصادی

می متالز - نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، با بیان اینکه شبکه تولید و توزیع کالاهای اساسی باید مدیریت شود، گفت: قطعا دستگاه های نظارتی باید حلقه مفقوده بازار کالاهای اساسی را شناسایی کنند، چرا یک کالا بدون هیچ دلیلی باید چندین درصد گران شود.
شبکه تولید و توزیع کالاهای اساسی باید اصلاح شود/لزوم برخورد جدی با دلالان بازارهای اقتصادی

به گزارش می متالز، رحمت‌الله نوروزی با انتقاد از افزایش و گرانی کالاهای اساسی در چند ماه اخیر، گفت: متأسفانه افزایش روز افزون قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج، سفره معیشتی مردم را روز به روز کوچک تر کرده است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور نشأت گرفته از اعمال تحریم ها و تلاطمات بازارهای اقتصادی به گونه ای است که اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله بازنشستگان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد برای گذران زندگی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

 

بازار کالاهای اساسی و معیشتی بسیار نابه سامان است

وی با بیان اینکه بازار کالاهای اساسی و معیشتی بسیار نابه سامان است، گفت: مسئولان دولتی اعلام می کنند که انبارهای کشور مملو از کالاهای اساسی است، حال سوال پیش می آید که چرا با وجود وضعیت مطلوب ذخایر کشور، قیمت کالاهای اساسی به این میزان باید افزایش یابد.

 

شبکه تولید و توزیع کالاهای اساسی باید مدیریت شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه شبکه تولید و توزیع کالاهای اساسی باید مدیریت شود، افزود: قطعا دستگاه های نظارتی باید حلقه مفقوده بازار کالاهای اساسی را شناسایی کنند، چرا یک کالا بدون هیچ دلیلی باید چندین درصد گران شود.

 

لزوم برخورد جدی با دلالان بازارهای اقتصادی

وی بر لزوم برخورد جدی با دلالان بازارهای اقتصادی تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی به دلیل خلاء نظارتی، دلالان و سودجویان به احتکار کالاهای اساسی مانع از توزیع مطلوب کالا در بازار می شوند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش قیمت ندارد.

 

مجلس یازدهم باید به جای قانون گذاری ابزارهای نظارتی خود را تقویت کند

نوروزی گفت: قطعا مجلس یازدهم باید به جای قانون گذاری باید ابزارهای نظارتی خود را تقویت کند، تا موانع موجود اقتصاد کشور و دلایل بروز مشکلات معیشتی شناسایی و در جهت رفع این موارد اقدامات صورت گیرد.

عناوین برگزیده